В този модул ще се запознаем с различните видове
материали, които "maya" предлага както и
допълнителните "render engine" е към нея.
Първо, трябва да изберем име на нашият
"render engine", с който ще работим.
Тъй като всеки един е различен.
Има различни материали, различни типове осветление,
настройки и тъй нататък.
Самия "render" процес.
е процес, при който се извършват математически изчисления от
от избрани от нас "render engine",
чрез който той преобразува информация от нашата сцена.
Като материали, текстури, осветление
и комбинира тази информация, за да определи цвета на
всекипиксел в нашето крайно "2d" изображение.
"maya" идва с няколко
свой вградени "render engine",
но те да си кажем честно, отдавна не са актуални и едва ли
някои ги използва в продукция.
Всички известни "render engine", като "vray", "mentalray",
и прочие имат доста добра интеграция с "maya".
Като нейни плъгини или добавки.
До версия 2015 "maya" идваше с
"mentalray", като основен "render engine" в пакета.
Но от версия 2016, "autodesk" смениха "render engine"
на Арнолд, който е "render engine" стандарт
в индустрията и е използван в едни от най-големите студия.
Във филми, като "Гравити", "Пасифик Ринг"
и още редица, редица други филм.
Лесен е за настройване и няма много параметри.
С него можем да постигнем супереластични
изображения доста лесно.
Откъде можем да избираме нашите "render engine" ?
И ще видим някои основни, съвсем базови настройки.
"render engine" можем да изберем от
менюто "Windows", "rendering editors" и "render settings".
Или от тази иконка тук горе в
нашето меню, като маркирайки я
ще ни излезне настройките за "render setting".
И най-горе, както виждате имаме
падащо меню "render using".
Ако го пусна, може да видим различните
"render engine", с които разполагаме.
"maya software", "maya hardware", "maya hardware 2.
0"
Това е "render engine" който използваме за нашия "viewport".
"maya vector render" и нововъведения в "arnold renderer".
По този начин ние може да избираме
различните "render engine", сменяйки ги
се променят и табовете отдолу, които
са настройките за самия "render engine".
Първия тап "common"
включва общи настройки, които
са за всички"render engine".
Сменяйки ги, Виждате таба седи.
В него можем да изберем какъв
файлов формат да запишем крайният рендер.
"jpeg", "gif", "tiff " и "psd" формат.
Филмов формат, след което имаме възможност да изберем
дали ще рендерираме един единствен кадър
или множество за анимация.
Надолу можем да изберем коя ще е камерата.
През която ще се рендерира изображението
и настройки за самия размер на изображението.
Докато "maya" идва с доста пресити,
които можем да изберем, като "1080".
И съвсем много други допълнителни настройки.
Можем и сами да въвеждаме каква резолюция
искаме да бъде размера на нашата
крайно изображение.
Следващият етап с настройки за самия "render", като
ние ще ги разгледаме в друг модул.
И за всеки един "render engine"
те са различни и имат различни настройки.
Няма да работим с вградените в "maya" "render engine“
и за това от падащото меню си изберем "arnold renderer"
и просто дадем "close".
Сега всеки път когато рендерираме нашето изображение
то ще се рендерира чрез този "render engine".
В следващия урок ще започнем с разглеждането на
самите материали, които имаме в "maya".
Тест за преминаване към следващия урок
3429
Как се казва новият рендер енджин, който идва в пакет с Maya 2017?
Arnold 10655
Vray 10656
Iray 10657
Rambo 10658