Здравейте, когато работим
с полигонални обекти често ще ни се налага
да сливаме в едно вертекси
или ръбове, което става посредством
операциите "merge" и "target weld".
Както виждате на този обект
имаме празно пространство.
Да кажем, че искаме да
съединим някой от точките в този обект.
Нека преминем в режим
"vertex" и селектираме този точка.
С командата "move" можем да го преместим.
До другия "vertex",
с който искаме да го обединим, но
разбира се, това е малко трудоемко
да научкаме точното пространство
в което е другия "vertex".
За това можем да пуснем "snap" функцията.
От тези иконки с магнитчетата.
Това е опцията "snap to points".
След като я пуснем, виждате как
от квадратче, интерфейса тук стана кръгче.
Сега след като премествам
самия "vertex" той започва
да се прилепя към други такива.
Нека селектираме и този "vertex".
Да го преместим върху този "vertex".
След което да изключим "snap" командата.
Сега селектирам някой от вертекс и ще видите, че
въпреки, че са един върху друг те не са слети
в един вертекса, а са си 2 отделни.
За да ги слеем това става с командата "merge", като за целта
трябва да селектираме и двата "edge".
Да се уверим, че не сме селектирали нищо отзад
след което да отидем в менюто
"edit mesh" и под подраздела "components".
Избираме командата "merge".
Единствената настройка1 която не излиза
за тази команда това е
"distance threshold", която всъщност ни оказва
какво е минималното разстояние, което
трябва да имаме между два "vertex" или "edge",
за да се обединят в един.
По подразбиране е доста малка защото
ще предполага че ние преди това
ще сме ги слепили по някакъв начин.
След като сме пуснали тази команда,
ако сега премина пак
на компонент "vertex" и селектирам.
Без да влача, а само с един клик, за да селектирам
този обект ще видите как
точките вече са се слели в един,
докато долните все още не са.
Освен възможността да сливаме вертекси по този начин
с прилепянето, което е
малко не интуитивно.
Имаме и друга команда,
която е в менюто "mesh tool".
Се нарича "target weld".
Когато пуснем този инструмент, курсора
ни се променя на нещо като мерник.
Това ни позволява с ляв клик върху някои вертекс
и докато държим левия бутон на мишката.
Местейки курсора, виждате как
тази оранжева линия ни показва.
Към кой друг вертекс искаме да
прилепим и да ги слеем в един.
След което ако пуснем левия бутон
ще видите как
тези два вертекса се сливат,
но не се сливат като
този "vertеx", който избрахме, а отида в другия.
А се сливат в общия център помежду им,
както може да видите от
тази зелена точка, която се образува
по средата на оранжевата линия.
Това можем да го променим, ако
отидем в настройките на самия инструмент.
И променим "merge" вместо да е в центъра между двата
"vertex" на "target".
След което затваряме менюто
с настройките и сега ако
селектирам с левия бутон на мишката този "vertex"
и искам да го слея с този.
Ще видите как само той се премести.
И застава на позицията на другите и те се обединяват в един.
Друга команда, която може да използваме,
особено ако имаме повече "vertex".
И искаме да ги слеем в една точка.
Да кажем нека селектираме всички тези вертекси.
Това е командата "merge to center".
За нея не е нужно да създаваме определена дистанция
след която няма да се слее.
Необходимо е само да я пуснем.
От менюто "edit mesh" и "merge to centre".
Както виждате по този начин
свързваме два или много
компонента в общия център помежду им.
Разбира се, както казах
командата работи не само за вертекс и за ръбове.
Ако преминем на компонент "edge"
и селектирам тази два ръба.
След което отида на "edit mesh" и "merge to centre".
Ще видите как
те се обединиха и вертексите, които ги свързват
се сляха в един общ.
Това е много полезно и много често се използва
когато искаме да обединяваме различна геометрия.
Тест за преминаване към следващия урок
3412
Какво ще стане ако прилепим един вертекс към друг?
Вертексите пак ще са два, защото след това трябва да ги слеем чрез командата Merge 10587
Вертексите се сливат автоматично 10588
Вертексите не могат да се прилепят един към друг 10589
Ще се изтрият 10590