Бърз преглед на анимацията чрез менюто Playblast

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще видим как можем да преглеждаме нашата анимация във външен видео плеър.
Да запазваме тези видео файлове, които създаваме и да ги използваме, да придобием представа за нашата анимация, да изпратим този видеофайл на клиент, където той по-лесно ще се ориентира вместо да му пращаме сцената от "maya".
Той, трябва да пуска "play" и тъй нататък.
В същото време си спестяваме времето, което ще изчакаме ако искаме да рендерираме цялата анимация, просто, за да я прегледаме.
Това става посредством прозореца "playblast".
Той се пуска от "animation" меню сета, падащото меню "playback", най първия бутон "playblast".
И нека отворим неговите опции.
Първата опция е "time range", която ни позволява да окажем диапазона на "playblast" анимацията.
Дали ще е "time slider", тоест ще взема целия диапазон, който имаме в "time slider".
В случая ще бъде от 1 до кадър номер 200.
Или "start/end" опцията, която ни позволява да изберем отделни фрагменти за нашия диапазон.
Както е тук от 1 до 10 кадър.
Нега да го върнем обратно на "time slider".
След което имаме опцията "View".
Това е дали да ни покаже веднага анимацията в слоя подразбиране на "maya" или просто да запомни файла в избраната от нас директория.
И след което ние да си го пуснем с друга програма.
Следващата опция "Show ornaments" показва по време на "playblast" анимацията данни за нашата камера, като нейното име, в кой кадър сме и тъй нататък.
Следващата опция "multi camera output" ни позволява, ако имаме стереоскопични камери за стереоскопично "3D" да ги рендерираме и двете.
И след това имаме опциите за формат на нашия "playblast" файл.
Тук много зависи от това какви кодеци имате инсталирани.
Тъй като някои от кодеците може да ги нямате инсталирани.
Не всеки формат би се възпроизвел на нашите компютри.
По подразбиране формата е "evi", като той е разпознаваем от почти всички компютри.
"encoding" ни позволява да изберем какъв кодек да приложим за компресиране на самия формат.
От "format" опцията можем да променим настройките на "quicktime" или "qt" формат.
Тук също имаме допълнителни настройки за нашите кодеци.
Също така от "format" можем да изкарваме и отделни картинки за всеки кадър.
Можем да извадим "gif", "jpeg" и какъвто формат си изберем.
От тези настройки също можем да изкарване анимацията по този начин.
Всеки кадър ще бъде отделна картинка.
Нека да го върна от "default" на "avi" формат.
"quality", което ще рече качество на компресията.
Зависимост от това, което искаме да постигнем, дали доста по-бързо да прегледаме нашите анимация или да чакаме повече.
Можем да настройваме "slider" за качеството.
Аз го оставям по подразбиране.
След това отдолу имаме "displаy size" или с каква резолюция ще бъде нашия "playblast" филм.
Първото е "from window", което ще рече, че анимацията ще бъде със същия размер като размера на "viewport" и камерата, от която гледаме.
Следващата настройка е "from render settings".
Което ни позволява нашата "playblast" анимацията да е със същата резолюция, като тази която сме задали в рендер настройките, с които ще се запознаем на по-късен етап.
А последната опция ни позволява да зададем каквато си пожелаем резолюция за финалната "playblast" анимация.
Нека да върна обратно на "from Window".
И да видя следващата опция "scale".
Това е глобална настройка, която ни позволява независимо от предишните настройки да скалираме допълнително резолюцията на нашия "playblast" филм.
Ако примерно сме нагласили от "render settings" и рендерираме на 2048 на 2048 пиксела.
Със "scale" 0,5 финалния "playblast" ще бъде 1024 на 1024 пиксела.
Нека да се върнем пак на "from window".
Следващата опция "frame padding" е опция, която не показва колко нули да имаме в името на всеки кадър, ако го записваме като картинки.
Преди да покажем цифрата на самият кадър.
Примерно, както сме на 169-ти кадър с тази опция картинката ще се казва името на нашата сцена долна черта и четири нули и след това до 69.
Ако имаме желание може да го променяме.
След което имам един много важен чекбокс "remove temporary files".
Тъй като "playblast" всеки път без значение какво са му посочили, той всеки път записва "playblast" анимация в "c\temp" папката.
Като по този начин много бързо може да се запълни "c" драйва на хард диска, натискайки на това тикче си осигуряваме всеки път, когато затворим "maya" тези файлове, които сме създали да се трият.
В същото време, трябва да се уверите, че имате достатъчно място на "с", за да може самите файлове да се запише там.
Те се изтриват, чак след като затворим "maya".
По тази причина е хубаво да имаме достатъчно памет.
Следващото тикче "Save to File" ни позволява да изберем и да посочим пътека на това къде да запомним нашите "playblast" анимация.
Ако искаме разбира се.
Ако не посочим пътека, а сме пуснали чекбокса, то анимацията автоматично ще се запази в папките, които имаме в нашия "project", който сме настроили.
Има си специална папка и вътре се намира анимацията.
Ще го изключа, тъй като ние искаме прост преглед.
След като разгледахме всички настройки единственото, което ни остава е да натисна бутона "playblast" и да видим какво се случва.
Анимацията ще се сметне.
Разбира се, трябва да изчакаме малко.
Веднага след това ще се отвори.
При мен с "Player", който аз си задал.
Нашата анимация.
Може да преглеждаме анимацията.
И да видим ако нещо не ни харесва.
Може да се върнем и да го коригираме.
Това е всичко което прави "playblast" анимацията.
Това е една доста удобна функция за бърз преглед в реално време на нашите анимации.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Можем ли да настроим Playblast да прави преглед на избран от нас диапазон на анимацията?
Можем, от неговите настройки, като пуснем Start/End опцията от раздела Time range, и въведем начален и краен кадър на нашият диапазон
Можем, от неговите настройки, като пуснем Timeslider опцията от раздела Time range, и въведем начален и краен кадър на нашият диапазон
Не можем, винаги прегледа на анимацията чрез Playblast е в диапазона на нашият Timeslider
Не можем, винаги прегледа на анимацията чрез Playblast е върху цялата анимация в нашата сцена