Навигация в Maya

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще говорим за навигирането в "maya".
Навигирането става посредством мишката и натискането на клавишни комбинации.
Око имаме "windows" компютъра, бутоните са: "alt", а "mac" компютър бутона е "comand".
Задължително е при навигацията в "maya" да използваме мишка с три бутона.
Ако нямате такава или сте с лаптоп, то е препоръчително да си закупите, тъй като няма как да използвате пълната функционалност.
Нека да започнем.
Цялото навигиране в "maya" се извършва с бутона "alt" и задръжане на някой от бутоните на мишката.
Ако натиснем "alt" и задържим левия бутон на мишката, започваме да орбитираме камерата и да въртим нашият изглед.
"alt" и десния бутон на мишката, може да приближаваме или отдалечаваме на вашия изглед.
Важно е да отбележа, че не приближаваме чрез лещите на камерата, а местим самата камера, като позиция в пространството.
С "alt" и средния бутон на мишката, "pam"-ваме или преместваме камерата в равнината, в която сме в момента.
Това са трите клавишни комбинации, с "alt", които са доста полезни.
Ако имаме "scroll wheel", то с него също може да приближаваме.
Това е по-удобно от "alt" с десен бутон.
Както виждате, става по-бързо.
С "alt" и десен бутон е малко по-плавно и по-прецизно.
Полезно е при доста по-прецизно приближаване.
Ако искаме да фокусираме камерата върху специфичен обект.
Това става посредством менюто "view" с тези подменюта.
Погледни към селекцията, центрирай изгледала в тази селекция, рамкирай изгледа на всички обекти в сцената, или рамкирай само обекта, който е селектиран.
Това е много удобно.
Ако изберем, примерно този динозавър.
И му дадем "погледни в селекцията" ще видим, че камерата се центрира директно към него.
Така може да се фокусираме само върху този обект.
Ако изберем другия динозавър.
И му дадем "погледни към тази секция", камерата ще се премести.
И сега сме фокусирани върху този обект.
Ако дадем абсолютно всичко да се избере.
Тогава камерата се центрира върху цялата сцена.
Както казах в предишния урок, различните "render engine" имат своите предимства и недостатъци.
Друг недостатък на "render engine" "viewport 2.
0" е, че той не показва
следващото средство за навигация в нашия изглед.
Може да се покаже, само че с другите два "render engine".
Това е тъй наречения "viewcube".
Ако сменим изгледа на друг "render engine".
В този ъгъл се показва "viewcube", който ни позволява да избираме различни изгледи.
Примерно, изглед отпред.
Изглед отстрани, ако натисна ъглите ще видим 3/4 изгледи.
Или "home" изглед, който ни връща в който сме били преди това.
Може да ви е полезно да използвате този инструмент.
Имайте предвид, че той се показва само в старите "render engine".
Докато във "viewport 2" той липсва.
Изисква се малко практика, за да се свикне с навигацията в "maya", но след като свикнете тя става изключително лесна, много бързо се работи по този начин и аз ви предлагам в тази сцена да се упражните малко, да селектирате даден обект, да въртите камерата, докато свикнете с навигацията.
Това няма да ви отнеме много време.
Много други програми използват подобна на тази навигацията и е много удобно.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как се фокусира камерата върху специфичен обект?
Чрез менюто View
Чрез менюто Show
Чрез менюто Panels
Чрез менюто Shading
 
Чрез натискане на бутона Alt и левия бутон на мишката ние:
Орбитираме в изгледа чрез камерата
Приближаваме или отдалечаваме в изгледа чрез камерата
Фокусираме върху даден обект
Скриваме нашия обект
 
Как можем да покажем ViewCube?
Чрез включване на Legacy render engines
Чрез включване на Viewport 2.0
Чрез Alt и десен бутон на мишката
Чрез Scroll Wheel на мишката
 
В комбинация с кой бутон на клавиатурата става навигацията в Maya?
Alt/Cmd
Shift
Enter
Esc