Навигация в Maya

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
В този урок ще говорим за навигирането в "maya".
Навигирането става посредством мишката и натискането на клавишни комбинации.
Око имаме "windows" компютъра, бутоните са: "alt", а "mac" компютър бутона е "comand".
Задължително е при навигацията в "maya" да използваме мишка с три бутона.
Ако нямате такава или сте с лаптоп, то е препоръчително да си закупите, тъй като няма как да използвате пълната функционалност.
Нека да започнем.
Цялото навигиране в "maya" се извършва с бутона "alt" и задръжане на някой от бутоните на мишката.
Ако натиснем "alt" и задържим левия бутон на мишката, започваме да орбитираме камерата и да въртим нашият изглед.
"alt" и десния бутон на мишката, може да приближаваме или отдалечаваме на вашия изглед.
Важно е да отбележа, че не приближаваме чрез лещите на камерата, а местим самата камера, като позиция в пространството.
С "alt" и средния бутон на мишката, "pam"-ваме или преместваме камерата в равнината, в която сме в момента.
Това са трите клавишни комбинации, с "alt", които са доста полезни.
Ако имаме "scroll wheel", то с него също може да приближаваме.
Това е по-удобно от "alt" с десен бутон.
Както виждате, става по-бързо.
С "alt" и десен бутон е малко по-плавно и по-прецизно.
Полезно е при доста по-прецизно приближаване.
Ако искаме да фокусираме камерата върху специфичен обект.
Това става посредством менюто "view" с тези подменюта.
Погледни към селекцията, центрирай изгледала в тази селекция, рамкирай изгледа на всички обекти в сцената, или рамкирай само обекта, който е селектиран.
Това е много удобно.
Ако изберем, примерно този динозавър.
И му дадем "погледни в селекцията" ще видим, че камерата се центрира директно към него.
Така може да се фокусираме само върху този обект.
Ако изберем другия динозавър.
И му дадем "погледни към тази секция", камерата ще се премести.
И сега сме фокусирани върху този обект.
Ако дадем абсолютно всичко да се избере.
Тогава камерата се центрира върху цялата сцена.
Както казах в предишния урок, различните "render engine" имат своите предимства и недостатъци.
Друг недостатък на "render engine" "viewport 2.
0" е, че той не показва
следващото средство за навигация в нашия изглед.
Може да се покаже, само че с другите два "render engine".
Това е тъй наречения "viewcube".
Ако сменим изгледа на друг "render engine".
В този ъгъл се показва "viewcube", който ни позволява да избираме различни изгледи.
Примерно, изглед отпред.
Изглед отстрани, ако натисна ъглите ще видим 3/4 изгледи.
Или "home" изглед, който ни връща в който сме били преди това.
Може да ви е полезно да използвате този инструмент.
Имайте предвид, че той се показва само в старите "render engine".
Докато във "viewport 2" той липсва.
Изисква се малко практика, за да се свикне с навигацията в "maya", но след като свикнете тя става изключително лесна, много бързо се работи по този начин и аз ви предлагам в тази сцена да се упражните малко, да селектирате даден обект, да въртите камерата, докато свикнете с навигацията.
Това няма да ви отнеме много време.
Много други програми използват подобна на тази навигацията и е много удобно.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как се фокусира камерата върху специфичен обект?
Чрез менюто View
Чрез менюто Show
Чрез менюто Panels
Чрез менюто Shading
 
В комбинация с кой бутон на клавиатурата става навигацията в Maya?
Alt/Cmd
Shift
Enter
Esc
 
Как можем да покажем ViewCube?
Чрез включване на Legacy render engines
Чрез включване на Viewport 2.0
Чрез Alt и десен бутон на мишката
Чрез Scroll Wheel на мишката
 
Чрез натискане на бутона Alt и левия бутон на мишката ние:
Орбитираме в изгледа чрез камерата
Приближаваме или отдалечаваме в изгледа чрез камерата
Фокусираме върху даден обект
Скриваме нашия обект