В следващите няколко урока ще видим
някой от най-използваните инструменти
за полигонално и "nurbs" моделиране.
Първо нека започнем с може би най-използвания
инструмент за обработка, именно "extrude".
"extrude" ни позволява да издърпваме нова геометрия
от вече създадена такава, за да си
осигурим достатъчно детайл, който да
ни помогне при моделирането.
Може да пуснем "extrude" от няколко места.
От менюто "edit mesh", "extrude" или от
"polugon shell" в менюто ето
тази иконка е "extrude" функцията.
Ако селектирам този цилиндър и премина на
компонент лице.
И селектирам някой от лицата.
След което отида на "edit mesh", "extrude".
Ще видите как инструмента идва с
доста полезен интерфейс.
Първо имаме стандартното гизмо, което ни позволява да
извършим различните операции
за манипулиране, с които сме свикнали.
Ако искаме можем да преместваме новия "extrude".
Да го скалираме.
Ако го преместваме нагоре-надолу, стойността
тук, също се променя.
Идно и също е тази настройка с преместването нагоре-надолу.
Също така можем и да го въртим.
И всички познати операции.
Самото меню, което изкача за инструмента "extrude"
също ни позволява да променяме доста настройки.
Ако преместим курсора върху някой от настройките
ще видите как той се променя и ни позволява
чрез задържане на левия бутон на мишката и
и влачене наляво-надясно
да променяме стойността на тази настройка.
Както виждате "local translate"
удължава или скъсява нашият "extrude".
Тази настройка "thickness" прави горе-долу същото.
Тоест показва дебелината на нашия "extrude".
Настройката "offset"
е подобна на "scale" манипулаторът.
Това ни позволява да скалираме
нагоре или надолу нашият "extrude".
Следваща и доста важна
функция "divisions" пък ни позволява да добавяме
допълнително детайл към нашия "extrude".
Както виждате увеличавайки дивизиите,
добавяме допълнителна геометрия към
вече създадения "extrude".
Освен на лица "extrude"
работи също така и на вертекси и на ръбове.
Нека да изтрия най-горното лице с
бутона "delete" и да премина
на компонентен "edge" и да селектирам
някой от ръбовете.
След което пак отида в
"edit mesh" и "extrude"
и да преместя с гизмото, както виждате
новосъздадения ръб и
геометрията, която имаме.
Настройките са същите.
Може да добавяме
много геометрия, може да увеличаваме
и намаляме нашия "extrude".
Също така ако преминем на режим вертекс
можем да "extrude" и вертекси.
Макар че, това не е честа практика.
Нека слекетрима този "vertex" и от "edit mesh"
отидем на "extrude".
Както виждате може да направим "extrude" и вертекси
като се получават тази геометрия.
Също така можем да "extrude" повече от едно лица.
Или повече от един компонент.
Ако селектирам тези лица.
И отида на "edit mesh", "extrude"
след което от "thickness" увелича
дебелината на "extrude", виждате
че той действа върху всички селектирани лица.
Тук може да споменем и другата
полезна настройка на "extrude".
А именно "keep faces together".
Когато "extrude" повече от едно лице или
повече от един компонент.
Може да зададем по време на самия "extrude"
те да не са слепени помежду си.
Ако изключа функцията,
както виждате, всяко едно лице
се "extrude" поотделно от другите.
Това може да ни помогне в доста случаи.
Така може да създадем зъбци за
някакъв инструмент.
По всяко време може да го изключим.
И по всяко време можем да включим отново
"keep faces together" и лицата се сливат.
Също така можем да "extrude" не само нагоре,
а навътре в дания обект.
Ако селектирам тези три
лица и отиде на "edit mesh", "extrude".
Както виждате можем да "extrude"
навътре и не само навън.
Този инструмент е доста полезен и
е може би един от най-често използваните инструменти.
Тест за преминаване към следващия урок
3408
Как работи командата Extrude?
Създава допълнителна геометрия, чрез издърпване на вече създадена такава 10571
Дупликира вече създадена геометрия 10572
Деформира създадена геометрия, чрез издърпване 10573
Свързва два или повече полигонални компонента в един 10574
Въпроси и отговори