За да навлезем по-навътре в това как са изградени нашите
обекти можем да използваме тъй наречения "attribute editor".
Той се пуска от ето това меню, тук горе.
Ето от този бутон.
Ако селектираме нашия обект
ще видим интерфейса, който не се показва, който е
съставен от таб менюта или раздели.
Всеки един таб представлява
"node" или разклонения като всеки "node"
оказва влияние на нашия обект, като неговата
формула цвят и тъй нататък.
По принцип, винаги в най-ляво седи "node",
за който отговаря за трансформацията на нашия обект.
Както виждате в самия "node" има
полета със стойности подобни на тези от
"channel box", в които също може да въвеждаме
стойности да променяме трансформацията на нашия обект.
Ако примерно искам да го преместя по "y"
с 10 единици нагоре, виждате как се мести.
Мога да го върна обратно.
Мога да увелича размера му и тъй нататък.
Можем и някои допълнителни настройки.
Примерно от "pivots" да показваме,
но нека се приближи малко до обекта.
Показваме визуално нашите пивоти в изгледа.
Също така можем да лимитираме информацията,
което ще рече, че ако искаме примерно този обект
по "y" да не може да се мести повече
от една единица нагоре-надолу.
Това става от менюто "limit information".
И трябва просто да маркираме
да се лимитира транслацията по "y".
Като минималната стойност
да е примерно "-1" а максималната "1".
Така ако реша да преместя обекта по "y"
виждате как не ми позволява повече от
"-1" или 1 като стойност.
Да го изключа сега броят на табовете
в "attribute еditor" се определя от начина, по който
сме изградили обекта.
Как е моделиран и къде сме в процеса на изграждане.
В момента имаме друг "node" това е "shape node".
Той можем да настройваме
как нашият обект ще бъде рендериран,
като от менюто "render stats",
може да настроим дали този обект
хвърля сенки, да получава сенки,
дали да се вижда по време на "render",
дали да се вижда в рефлекция или в рефракция.
Най в дясно, по принцип
седят "node", които отговарят за
приложените материали на нашия обект.
Ако селектираме този нов "node", може да видим,
че това всъщност е материала, който сме
приложили на обекта, за който
ще говорим разбира се по-натам,
но нека ви покажа, че оттук примерно може да
променяме колко да бъде прозрачен нашия обект.
И други неща свързани с неговия материал.
Като цяло доста често в процеса
на работа ще използваме "attribute editor" и постепенно
ще вникнем в другите настройкиу които той ни предлага.
Тест за преминаване към следващия урок
3292
Какво е node?
Това са възлови точки, от които се изгражда цялостно един обект в Maya 10127
Това е приложения материал на даден обект 10128
Меню за променяне на изгледа на нашия обект 10129
Възел, който свързва множество обекти 10130
3290
Можем ли да променяме трансформациите на даден обект от Attribute Editor?
Можем 10119
Не може 10120
Можем само да ги нулираме 10121
Можем само да ги замразим 10122
3289
Какво е Attribute Editor?
Меню с раздели, което ни показва различните атрибути от които е изграден нашия обект 10115
Меню, от което се правят копия на обект 10116
Меню за настройки на мерните единици които използваме 10117
Меню за включване / изключване на параметрите на даден обект 10118
3291
Как можем да зададем лимит на трансформациите на даден обект?
От transform node-а на даден обект и менюто Limit transformation 10123
От shape node-а на даден обект 10124
Не можем да задаваме лимит на трансформациите 10125
От менюто Modify / Limit transformation 10126