Меню с основни инструменти за полигонално моделиране - Modeling toolkit

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте, в този урок ще разгледаме едно ново меню в "maya", което се нарича "modeling toolkit".
Нека само да отбележа, че на някои от вас това меню може да не е пуснато по подразбиране.
Тъй като е вградено, като добавка или плъгин.
За това като бонус към урока ще покажем откъде по принцип се пускат плъгините и добавките в "maya".
И как точно да пуснем "modeling toolkit" менюто.
Това става като отидем на менюто "windows" и изберем "settings/preferences".
Най-долу имаме "plug-in-manager".
Когато го отворим ще видим доста различни добавки.
Тъй като много други фирми и доброволно и хора създават различни добавки за улеснение на работата ни в "maya".
Когато инсталираме някои от тях.
Можем да заредим добавката от това меню.
Нека да разгледаме менюто.
Това, което трябва да намерим.
Всъщност се нарича "modelingtoolkit.
mll".
При мен е пуснато.
А това става, като маркираме тези две квадратчета и маркирайкиги с тикче сме пуснали плъгина.
Разбира се, ако деселектираме тикчетата ще изключим и плъгина.
"auto load" тикчето означава, че всеки път когато "maya" се стартира, директно автоматично ще зарежда този плъгин.
Ако не искаме това да става, можем да деселектираме само него като чекбокс.
След като разясних откъде се пускат плъгините нека да затворим това меню.
Нека да разясним за "modelling toolkit" менюто.
Повечето популярни инструменти, които разгледахме и ползвахме.
В "maya" от скорошните версии са събрание в тъй наречения "modeling tool box".
Той се пуска от ето тази иконката горе в дясно.
Ако я щракнем ще видите как излиза едно меню.
В него има събрани доста инструменти, които разгледахме.
Ако селектираме този куб.
Ще видите, че е най-горе можем да сменяме различните компоненти на куба.
Примерно, да премина в режим на "vertex", "edge".
Или на лица, а последното, което ще разгледаме по-напред в курса е "uv".
Освен това имаме и другите не познати функции.
Като използване на симетрия, "soft selection" и по-често използваните инструменти за полигонално моделиране.
Като "extrude", "bevel", "bridge" и различните други "combine", "separate", "boolean" операции и други.
Това меню ни позволява да имаме събрани на едно място доста от инструментите, които използваме, за да не се налага да ги търсим по-различните менюта и спестява доста работа.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво представлява менюто Modeling toolkit?
Modeling toolkit е нововъведено меню в Maya, което събира най-използваните инструменти за полигонално моделиране, и предлага по-бърз достъп до тях
Modeling toolkit е нововъведено меню в Maya, което събира най-използваните инструменти за NURBS, и предлага по-бърз достъп до тях
Modeling toolkit е нововъведено меню в Maya, което събира най-използваните инструменти за анимация
Modeling toolkit е нововъведено меню в Maya, чрез което създаваме базовите примитивни обекти на Maya