Замразяване и нулиране на трансформациите на обект

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Нека поговорим как можем да нулираме или замразим трансформациите на нашия "3d" обект.
Ако селектирам този шаман.
И включиме "channel box".
Ще видиме как абсолютно всички трансформации са нулирани и няма стойности в тях.
Освен "scale", който е 1, той няма как да бъде 0.
Това е един вид стартовата позиция на нашия обект.
Ако преместя обекта.
И го завъртя или увелича.
Стойностите са се променили спрямо началната му позиция.
Сега искаме да го върнем в първоначалния вариант.
То винаги може да използваме командата "undo".
Да предположим, че съм работил по този обект, преместил съм го в тази позиция, след което съм преминал на друг обект, обработил съм го и него.
И реша ,че този обект не искам да е в тази позиция.
А искам да го върна обратно в първоначалната.
То няма как да използвам "undo", тъй като командата връща една стъпка назад.
И ще ни върне и работата, която сме извършили по другия обект, а това е безсмислено.
За това имаме командата "reset transformation".
Която се намира в менюто "modify".
Ако я изберем ще видим как автоматично нашите трансформации се нулираха.
И обекта се върна в първоначалния си вариант.
Друга много полезна функция е замразяване.
Или тъй нареченото "freeze transformation".
Ако сега дубликирам този шаман с "ctrl+d".
И го премести с "move tool".
След което да кажем, че искам да имам друг шаман, който е изпил отвара за уголемяване и е по-голям, като размер.
Неговите трансформации запазват тези стойности.
Ние не искаме това, а искаме да нулираме неговите стойности.
И той да остане със същите размери.
И същата трансформация, тъй като това искаме да бъде първоначалното му състояние.
Това става пак от менюто "modify", но този път ще дадем "freeze transformations".
Както виждате трансформациите се нулираха но обектът запази новото си местоположение, размери и тъй нататък.
Това е много удобно, защото примерно, да кажем дубликираме този обект.
И го преместим отново и го завъртим.
Примерно, с тази стойност.
И след време решим, ние или арт директора ни кажа искам да го завъртиш с още 15 градуса.
Да смятаме сега колко е 48 на еди-колко-си градуса плюс 15 не е необходимо може да просто да от "modify" да изберем "freeze transformation".
Да нулираме неговите трансформации.
И след това да въведем стойността 15.
Както виждате това е много по-лесен метод.
Като цяло двете функции са много полезни.
Ще ги използваме доста в процеса на работа.
Особено при анимацията където е важно първоначалната поза на обекта, който анимираме винаги да е с нулирани стойности.
За това ще говорим в други уроци.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как се замразява трансформацията на даден обект ?
От менюто Modify / Freeze transformation
От менюто Modify / Reset transformation
От менюто Modify / Center pivot
От менюто Edit / Duplicate object
 
Каква е разликата между Freeze и Reset transformation функциите?
Reset transformation-а премества обекта и го връща към първоначалните му стойности, а Freeze transformation-а просто ги нулира
Freeze transformation-а премества обекта и го връща към първоначалните му стойности, а Reset transformation-а просто ги нулира
Няма разлика
Freeze transformation замразява обекта и неможем да го манипулираме
 
Как се връща трансформацията на даден обект към първоначалните ѝ стойности?
От менюто Modify / Reset transformation
От менюто Modify / Freeze transformation
От менюто Modify / Center pivot
От менюто Edit / Duplicate object