Създаване на междинни пози чрез Breakdown key

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред
Здравейте, в много случаи създавайки нашите пози при анимиране ще искаме да имаме начална, крайна и междинна поза.
Тази междинна поза най-вероятно ще искаме винаги да запазва своята позиция, спрямо началната и крайната точка, ако ги променяме тях.
Това става, чрез създаването на "breakdown key".
Скроламе в нашия "time slider" и ще видим, че имаме тази проста анимация.
Ако селектираме топката ще видим, че тя свършва в 30-ти кадър, а там е последният ми ключ.
Да кажем, че в средата искаме да създадем ключ, който е в тази позиция.
Нека да преместя топката.
Сега вместо да натискам бутона "s".
Нека да премина и в "chanel box editor", можем да отидем в менюто "key" и вместо "set key" да зададем "set breakdown key".
Ако го маркирам, ще видите как вместо червено тикче за нашият ключ имаме зелено такова.
Какво означава това? Това означава, че ако сега селектиран с "shift" и селекция последният ключ от нашата сцена.
И с една от двете стрелки почна да го премествам.
Ще видите как и зеленото тикче, тоест нашият "breakdown key" се променя пропорционално.
Като запазва съотношението си между последният ключ, между който сме поставили този "breakdown key" и това може да е много полезно.
Това гарантира, че сега пак в средата, в която сме заложили.
Ще имаме автоматично създадени от нас ключ без да се налага ръчно да го променяме.
Разбира се, ако задържа "shift" и селектирам нашия "breakdown key".
Ние можем да го променим, след което променяйки някои от основните ни ключове той пак ще се измества, както виждате.
Вече спрямо новата ситуация, която имаме.
Тукк забравих да спомена, че освен от менюто "key" и с бързият клавиш "f6" можем да създаваме ключове.
И "chanel box, ако отидем в 40-ти кадър и преместя някъде топката.
Мога да отида в "channel box" и с десен бутон върху него.
В началото ще имам, ето тези менюта, които ни позволяват да създаваме ключове "key selected" означава, че ще създадем ключ, само за селектирани от нас параметър.
В случая това е транслация по "х".
Втория е "key all keable" ще създаде ключ на всички параметри, които могат да се анимират.
"breakdown selected" ще създаде "breakdown key" за селектирани от нас параметър.
"break down all" респективно ще създаде "breakdown key" за всички параметри, които имаме в збраният от нас обект.
Това е също начин за контролиране на нашата анимация и за улесняване на нашата работа докато я създаваме.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво е breakdown key?
Mеждинен ключ, който се мести пропорционално спрямо началният или крайният ключ между които сме поставили breakdown key
Mеждинен ключ, който е по-средата между началният или крайният ключ, и него не можем да променяме
Kлюч, който ни показва къде е средата на нашата анимация
Kлюч, който разделя нашата анимация на две отделни от мястото на което сме го поставили