В следващите уроци започваме със забавната част на "maya",
а именно моделирането.
В "maya" има два основни метода за моделиране.
Методите са "nurbs" и "polygons".
Първо ще започнем с полигоналното моделиране.
Преди това ще разгледаме разликата между
"nurbs" и полигонални обекти.
"nurbs" е абревиатура,
която идва от "non-uniform rational basis spline".
И това е първия и последен път,
в който го споменавам.
"nurbs" геометрията е изградена на основата на криви.
Докато полигоналните обекти
са изградени на основата на полигони.
Ако селектираме двете сфери,
с клавиша "shift", ще видим, че при "nurbs"
за същата кривина в сферата
се изисква много по-малко детайли
в обекта, отколкото при полигоналното моделиране.
Както виждате, ако се приближа
в полигоналното моделиране,
обектът е изграден от полигони.
Те са плоски в дадената от тях равнина.
Всяко едно от тези квадратчета е плоско.
За това ни е нужно много повече детайл в самия обект,
за да изградим по-плавна структура
и по-плавна повърхнина на обекта.
Докато при "nurbs" моделирането,
тъй като "nurbs" е изграден изцяло от криви.
Те са математически описани.
Необходимо е много по-малко информация за
създаването на тази плавна повърхнина.
Този целият регион от модела
няма никаква информация, но той въпреки това
е объл и има много по-малко детайли в него.
Това е предимството на "nurbs" моделирането.
То ни позволява
да запълваме мрежата от криви с тъй наречената
пачове или кръпки.
По този начин да описваме самата геометрия.
Този метод се използва доста в индустриалния дизайн.
Където чрез създаването на криви,
описваме финалният продукт.
Много по-бързо и тъй като
като казахме кривите са перфектно
математически описани, повърхнината,
която те създават е доста плавна.
Това позволява
самото индустриално произвеждане
на дизайна, който сме създали.
Същото може да се постигне и в полигоналното моделиране.
Но затова ми трябва малко повече детайл.
Или други методи, които ще разгледаме по-напред в курса.
В процеса на работа се установява, че "nurbs" моделирането
има своите недостатъци.
Тъй като, както казахме има доста малко детайл.
И по този начин имаме доста малко
възможности в самото моделиране.
Докато при полигоналното моделиране можем да изработваме
нещата доста по-лесно и доста по-бързо.
За това и то се е наложило в
начина на работа на почти всички
в днешно време "3d" студиа.
Това не означава, че "nurbs" моделирането
няма да намери своето приложение в процеса на работа.
В следващите уроци ще
започвем първо с полигоналното моделиране,
като то е доста по-разпространено.
Тест за преминаване към следващия урок
3402
Каква е основната разлика между Nurbs и полигонална повърхнина?
Nurbs повърхнината е изградена от криви и кръпки, а полигоналната е изградена от полигони 10547
Nurbs повърхнината е изградена от полигони, а полигоналната е изградена от криви и кръпки 10548
Полигоналната повърхнина е математически описана, а Nurbs повърхнината не е 10549
Няма разлика, просто две различни наименования на един и същи тип обект 10550