Запълване на равнинно пространство, чрез командата Planar

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте, в този урок ще се запозная с друга функция за създаване на "nurbs", а именно функцията planer, която взима създадена от нас крива и я запълва с плоска повърхност.
За целта обаче е задължително кривата ни да лежи в една равнина.
Ако селектирам тази сложна крива.
Да кажем, че искаме да я запълним с някаква повърхност.
Това става много лесно, от менюто "surfaces", отиваме на функцията "planer".
Ако пусна нейните настройки от "options box" ще видим, че те са ни доста познати вече.
Първо е степента на интерполация.
Дали да е "linear" или "cubic".
След което имаме опцията да изберем какъв тип ще е крайният обект.
Дали да е "nurbs" или "polygons".
Нека ги оставям по подразбиране.
И натисна командата.
Както виждате запълнихме празнината между кривата с плоска повърхност.
Ако сега селектирам кривата.
Ще видите, че преминавайки в "control vertex".
Ако селектираме някой от тях и го движа нагоре-надолу.
Повърхността изчезва.
Това е, защото както споменах кривата трябва да лежи изцяло в една равнина.
Ако искаме да модифицираме допълнително повърхността.
Това става, ако селектираме самата повърхност и преминем в режим на нейните "vertex".
Те образуват един квадрат, като "maya" създава плоска квадратна повърхност.
И от нея изрязва формата, която ние сме създали с нашата крива.
Това всичко става автоматично.
Ако сега селектирам някой от "control vertex" ще видите как вече мога да модифицирам тази равнина, която ние създадохме.
Нека да върна с "ctrl+z" и да се възползваме от тази функция в друг случай.
Нека да селектираме и изтрия това, което сме създали.
Надявам се от предишния урок сте довършили самолета.
Ще включа двата слоя, които имаме.
Нека да затворим някоя от повърхнините, които останаха отворени.
Примерно на опашката на самолета.
Нека да селектирам последната крива.
След което да отида на "surfaces".
"planer" и както виждате затворихме тази повърхност.
Другите ще ги оставя на ва, за да тренирате самата функция.
Както виждате тя е доста лесна за използване, но в същото време върши доста полезна работа.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво е нужно да изпълним, за да използваме правилно командата Planar?
Кривата, на която запълваме пространството трябва да лежи на една равнина
Кривата, на която запълваме пространството трябва да лежи на няколко равнини
Да имаме няколко криви в една равнина, които да обединим чрез командата
Трябва да имаме дупка в нашата NURBS повърхнина