Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Графичен дизайн с CorelDraw
1. Въведение в CorelDRAW
- 1. Какво представлява векторната графика и с какво се различава от растерната
- 2. Начален екран Welcome Screen
- 3. Панел Options за задаване на настройки
- 4. Създаване на нови документи за печат и за web
- 5. Отваряне на документ и общ преглед на Работната среда (Workspace)
- 6. Навигация в работната среда - придвижване между документи, страници и в работното поле
- 7. Режими на изобразяване и изгледи при преглед
- 8. Работна среда: Кутия с инструменти (Toolbox)
- 9. Работна среда: Докери и палитри
- 10. Цветови модели CMYK и RGB - същност и приложение
- 11. Персонализирана работна среда - настройване, запазване и превключване между работните пространства
- 12. Импортиране (вмъкване) на външен файл
- 13. Запазване, файлови формати и затваряне на документи
- 14. Шаблонни документи (Templates) – използване на готови шаблони и запазване на собствени
- 15. Експортиране на файл/ растерно изображение
- 16. Проект: Tапет за екран
2. Основни действия и помощни елементи при работа с обектите в документа
- 1. Селектиране на обекти
- 2. Придвижване на обекти
- 3. Трансформации на обекти (Transformations)
- 4. Копиране, поставяне, клониране и изтриване
- 5. Подравняване и разпределяне (Align and Distribute)
- 6. Помощна мрежа (Grid)
- 7. Мерни скали/линии (Rulers) и водещи линии за подравняване (Guidelines)
- 8. Водачи при подравняване (Alignment guides и Dynamic Guides)
- 9. Структура на документа и слоеве (Layers)
- 10. Ред на натрупване на обектите (Order)
- 11. Операции с форми (Shaping): комбиниране, обединяване и пресичане на фигури
- 12. Групиране (Group)
- 13. Заключване позицията на обект (Lock)
- 14. Проект: Часовник
3. Инструменти за рисуване, чертане и оформяне на векторни обекти и криви
- 1. Разлика между обекти (objects) и криви (curves)
- 2. Видове криви, сегменти и възли. Моделиране и редактиране
- 3. Трикове при оформяне на криви с инструмента Shape
- 4. Редактиране на фигури с останалите инструменти от групата Shape edit
- 5. Инструменти за изрязване и изтриване
- 6. Рисуване с инструментите от група Curve
- 7. Трикове при векторизиране с Bezier и Pen
- 8. Рисуване с инструмент Artistic Media (художествени средства)
- 9. Изчертаване на фигури с инструментите Rectangle (правоъгълник) и Ellipse (елипса)
- 10. Създаване на други фигури с инструментите от група Object
- 11. Поставяне на размерни и свързващи линии
- 12. Проект: Рамка за снимка
4. Работа със запълвания, очертания и цветове
- 1. Запълване и очертания - задаване, премахване и настройки по подразбиране
- 2. Видове запълвания. Инструменти Interactive fill и Mesh fill
- 3. Персонализирани шарки (част 1) - векторни шарки
- 4. Персонализирани шарки (част 2) - растерни и двуцветни шарки
- 5. Видове очертания. Инструменти от група Outline
- 6. Създаване на персонализирани очертания
- 7. Проект: Kартичка (част 1) - Цветови стилове и цветови хармонии
- 8. Проект: Kартичка (част 2) - Копиране на запълвания и очертания. Обектни стилове и стилови групи
5. Работа с текст
- 1. Видове текст
- 2. Вмъкване на външен текст. Селектиране и редактиране
- 3. Разделяне, обединяване и свързване на текстови полета
- 4. Форматиране на текст (част 1) - основни инструменти, трикове
- 5. Форматиране на текст (част 2) - докер Text Properties
- 6. Вмъкване на специални знаци
- 7. Прилагане на текст към пътечка. Проект: Лого
- 8. Нестандартни форми на текстовото поле
- 9. Трикове за преобразуване на хоризонтален текст във вертикален
- 10. Текстови стилове. Проект: Меню
6. Специални ефекти
- 1. Деформиращи ефекти - Add Perspective (перспектива), Envelope (обвивка) и Distort (изкривяване)
- 2. Придаване на обемност - Drop Shadow (сянка), Extrude (изтегляне) и Bevel (скосяване)
- 3. Разглеждане на ефект PowerClip (вмъкване на обект в друг обект)
- 4. Ефект Blend (преливане на един обект към друг). Проект: Сертификат
- 5. Ефект Contour (създаване на концентрични копия)
- 6. Прозрачност и оптически ефекти с Transparency и Lens (лупа)
- 7. Копиране, клониране и изчистване на ефекти
- 8. Проект: 3D илюстрация
7. Използване на растерни изображения
8. Баркодове, макроси и автоматично попълване на съдържание
- 1. Генериране на баркодове с Barcode Wizard
- 2. Запознаване с макросите и задаване на настройки
- 3. Готови макроси (част1) - генериране на цветови мостри и номериране на страници
- 4. Готови макроси (част2) - създаване на календари и конвертиране на файлове
- 5. Записване на собствени макроси
- 6. Проект: Талони (част 1) - попълване на съдържание с Print Merge в документа
- 7. Проект: Талони (част 2) - попълване на съдържание с Print Merge от външен файл
9. Бонус модул: Създаване на рекламни материали за печат и web
Придвижване на обекти
Курсове
Графичен дизайн с CorelDraw
Седмица 2 - Основни действия и помощни елементи при работа с обектите в документа