Персонализирани шарки (част 1) - векторни шарки

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Както ви обещах в предходния урок сега ще създадем няколко персонализирани шарки.
Тъй като в "corel draw", повтарящите се полета на шарките най-често са с квадратна форма.
В тези квадрати ще създадем различните шарки.
Да започнем най-напред с векторната шарка.
За повтарящите се плочки, които съставят шарката, можем да изчертаем различни векторни форми или използваме вече готови, както ще направим сега.
За целта запазих в отделен файл шарките, които ще намерите в материалите под това видео.
Ябълката от предходния урок, за да спестим малко рисуване, а и за да правим нашата векторна шарка по-интересна.
Разбира се, може да използвате и други обекти с едноцветни запълвания или с преливки.
И да направите шарка като следвате инструкциите.
Вмъкване файла с ябълката, която ще основният повтарящ се елемент я намаляваме.
Можем да направим по проста шарка, като разположим ябълката в центъра и след това оцветим квадрата и премахнем очертанията му.
С това направихме първата заготовка.
Ако искаме да направим по-сложна шарка с обекти, които преминават от една плочка в друга.
Трябва да размножим обектите ръчно.
Можем да подходим по следния начин.
Копираме ябълката и ще направим още едно копие, което да застъпва ръба.
Но преди това, щракаме с десен бутон от менюто избираме "power clip inside".
И със стрелката посочваме квадрата, с което вмъкваме ябълката в него.
Вътре ще организираме всички обекти, съставящи шарката вместо да ги подреждаме изрязваме върху него.
За да можем да работим с вмъкнати обекти от "edit powerclip" или със задържане на "ctrl" и щракване влизаме в съдържанието на квадрата.
Копираме ябълката и ще разгрупираме.
Листото можем да преместим и да завъртим.
Ябълката и дръжката ще групираме.
И ще ги разположим, така че да застъпват ръба на квадрата.
Тези части, които излизат извън ръбовете.
Ще трябва да се повтарят от противоположните страни и ъгли, за да се сливат отделните плочки на шарката.
И да не се забелязва къде е границата между тях.
За това ще създадем един помощен квадрат.
И ще го поставим под всички обекти.
Премахване очертанията, защото ще го ползване за прилепяне и копиране.
Освен него селектираме и обектите, излизащи извън очертанията.
И заедно ги размножаваме от всички страни, където трябва да се повтарят излизащите обекти.
На края може да зададем оцветяване на квадрата в центъра, като извикаме инструмента "interactive fill".
И на пример с издърпване създадем градиент, променим цветовете и зададем повтаряне с огледално обръщане.
За да еднакви цветовете на горния и долния ръб.
И пресрещане да не се вижда границата между тях.
Когато сме готови от "stop editing content" излизаме от съдържанието на квадрата и премахване очертанията.
И ето това е втората ни заготовка, която ще създадем във векторна шарка.
За да направим повтарящи се векторни запълвания, от създадените заготовки, селектираме нов обект и променяме вида на запълването му.
Като от докера "object properties" иби от прозореца "edit fill" изберем запълване с векторна шарка.
Прилага се първата от наличните, която ще заменим с новата, която ще създадем.
Като натиснем "new from document", за да селектираме участък от документа, като източник за нова шарка.
С това курсора се променя на символ за изрязване.
И с щракване и издърпване, ограждаме зоната, от която ще направим повтаряща се плочка за шарката.
След това натискаме бутон "accept".
И шарката ни е готова.
Тази векторна шарка, която създадохме за момента съществува като запълване, единствено в този документ.
Ако отворим нов файл тя няма да бъде достъпна.
Ако изтрием обекта върху, който е приложена ще я изгубим.
За това нека видим как да я запазим.
За да съхраним текущата шарка натискаме "save as new".
И след това посочваме име.
Слагаме етикети за по-лесно търсене.
Ако сме регистриран потребител на лицензиран софтуер можем да предоставим шарката за ползване на други "corel "потребители.
На края натискаме "ок".
И вече имаме шарката съхранена с посоченото име и можем да я използваме и в други файлове.
От втората ни заготовка ще направим векторна шарка и ще запазим по-малко по-различен начин още със самото и създаване.
От меню "tools" и подменю "create".
Избираме "pattern fill".
И в прозореца за избор на вид шарка, която ще създаваме посочваме "Vector".
Натискаме "ок" и се появява отново курсора за изрязване, с който очертаваме зоната от документа, от която искаме да създадем шарка.
След това в познатия прозорец посочваме име.
Можем да попълним и другите полета.
И натискаме "ок".
За да видим какво се е получило, селектираме обект, върху който ще приложим новото запалване.
Избираме "vector pattern fill".
С което се прилагат последно използваните запълвания.
Преди настройването и запазването.
И ще го сменим с новата векторна шарка.
Ако тя не се показва все още в списъка можем да го обновим.
Или от "browse" можем да намерим запазения файл на шарката.
В "documents", "corel content" в папка "fills".
Където се съхраняват запазените персонализирани шарки.
Във формат "fill".
Посочваме файла и натискаме "оpen".
По желания можем да запазим тези основи или заготовки, които използвахме за шарките.
Като отделни файлове, за да можем да модифицираме и разместваме обектите.
И да направим нови текстури от тях.
При запазване можем да използваме формат "pattern file".
И да поставим отметка да се запазят, само селектираните обекти от документа.
С "pattern" файловете си подсигуряваме резервно копие на съдържанието на шарката.
В последствие искаме да разместим или оцветим по различен елементите, което няма как направим директно във "fill" файловете.
В опциите за шарките има още два бутона.
"new source from workspace" е за за селектиране на нова зона от документа.
Която да ползваме, като нова основа за повтаряща се плочка.
В този случай текущите настройки за трансформацията на шарката в докера ще се приложат за новото селектирано парче и ще се създаде нова наименувана шарка.
Другия бутон "new source from file" ни позволява да вмъкнем външен файл, от който да създадем шарка.
Това може да бъде някакъв "pattern file", "cdr" или друг вид файл.
Който ще се зареди като нова наименована шарка.
Всичко казано до момента за начините на създаване и запазване на векторни шарки може да се приложи също и за растерните с една важна разлика.
При векторните можем да имаме прозрачен фон на шарката.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как създаваме нова шарка от обекти в документа?
От меню Tools -> Create -> Pattern fill, след което избираме вида на шарката и очертаваме зона от документа.
Размножаваме обектите един до друг, докато запълним площта на желаното поле.
Не можем да създаваме шарки от документа.

Въпроси и отговори

  • Може ли да прегледате прикачения файл към урока

    Даниела Ангелова:

    Здравейте! Прикачените към урока файлове са еднакви с тези от предходния урок.

    Венета Желева:

    Здравейте, действително файловете са дублирани и ще бъдат коригирани възможно най-скоро. Благодаря Ви, че сигнализирахте за грешката.

    Цвета Попова:

    ябълката в 16 версия е от 17

    Цвета Попова:

    аз я взех от предният урок и с Ctrl +C, Ctrl +V си я поставих,понеже и 2 те ябълки са с оцветяването,т.е. фон

    Венета Желева:

    Добавен е нов файл за ябълката в материалите за версия Х6.

    Цвета Попова:

    А как се съхранява нова шарка във ver 16?

    Цвета Попова:

    и бутонът New sourse from file има ли го във ver 16?

    Венета Желева:

    Здравейте, Цвета, New source from file не е наличен в Х6 и по-ранни версии.

    Съхраняването може да си припомните от текстовите файлове с инструкции в материалите под уроци 3 и 4 от този модул. Копирам ги и тук:

    Във версия Х6 векторните шарки се създават като PAT (а не FILL) файлове. За създаване на векторна шарка от Tools-> Create-> Pattern fill изберете Full color. Шарката можете да запазите като PAT файл в Documents\Corel\Content X6\Vector Patterns, където се съхраняват другите векторни шарки.

    Във версия Х6 растерните шарки са във формат CPT (Corel PHOTO-PAINT). За създаване на растерна шарка селектирайте обектите (растерните изображения трябва да изрежете до необходимите размери) и експортирайте като CPT файл в Documents\Corel\Content X6\Bitmap Patterns, където се съхраняват другите растерни шарки.

  • Цвета Попова:

    дава това

    Цвета Попова:

    а тук ми дава нов стил върху очертанието ,НЕ върху запълването

    Цвета Попова:

    и въобще не мога да запазя новата шарка ,за да я използвам като потребителска

    Венета Желева:

    Бутонът New from document е въведен във версия Х7.

    За по-ранни версии от Tools-> Create-> Pattern fill изберете Full color и очертайте зоната от документа.

    Color Styles и Object Styles (разгледани в уроци 7 и 8 от този модул) не се отнасят за създаване на шарки, а запазват колекция от цветове или комбинация от настройки за запълване и очертания.

  • Венета Желева:

    Здравейте, Теодора,

    Тъй като плочката ни е с квадратна форма, представете си мрежа от 9 квадрата, по която ще подравняваме елементите при копиране - в средата имаме един квадрат за позицията на плочката и около него - още 8 за всички направления, в които можем да я копираме, за да получим pattern. pattern

    1) Изходните елементи - ябълките, листото и квадрата, който ще ползваме за прилепяне при копиране.

    2) Частите, излизащи извън очертанията на плочката, трябва да отидат в противоположните направления. Имаме излизащи от очертанията части в 3 направления, съответно трябва да направим 3 копия в противоположните посоки.

    Селектираме изходните елементи и ги копираме, като прилепяме квадрат до квадрат, за да получим точно позиционирани копия долу (3), по диагонал (4) и отляво (5).

    6) Преди запазване на шарката може да размножим получения резултат, за да тестваме съвпадането по ръбовете.

    Теодора Симова:

    Благодаря много за изчерпателният отговор! Получи се както трябва :)