Както ви обещах в предходния урок
сега ще създадем няколко персонализирани шарки.
Тъй като в "corel draw", повтарящите се
полета на шарките
най-често са с квадратна форма.
В тези квадрати ще създадем различните шарки.
Да започнем най-напред с векторната шарка.
За повтарящите се плочки,
които съставят шарката, можем да изчертаем
различни векторни форми или
използваме вече готови, както ще направим сега.
За целта запазих в отделен файл шарките, които
ще намерите в материалите под това видео.
Ябълката от предходния урок, за да
спестим малко рисуване, а и за да
правим нашата векторна шарка по-интересна.
Разбира се, може да използвате и други обекти с
едноцветни запълвания или с преливки.
И да направите шарка като следвате инструкциите.
Вмъкване файла с ябълката, която ще
основният повтарящ се елемент я намаляваме.
Можем да направим по проста шарка, като
разположим ябълката в центъра
и след това оцветим квадрата
и премахнем очертанията му.
С това направихме първата заготовка.
Ако искаме да направим по-сложна шарка
с обекти, които преминават от една плочка в друга.
Трябва да размножим обектите ръчно.
Можем да подходим по следния начин.
Копираме ябълката и ще направим
още едно копие,
което да застъпва ръба.
Но преди това, щракаме с десен бутон
от менюто избираме "power clip inside".
И със стрелката посочваме квадрата,
с което вмъкваме ябълката в него.
Вътре ще организираме всички обекти, съставящи
шарката вместо да ги подреждаме изрязваме върху него.
За да можем да работим с вмъкнати обекти
от "edit powerclip" или със задържане на "ctrl" и щракване
влизаме в съдържанието на квадрата.
Копираме ябълката и ще разгрупираме.
Листото можем да преместим и да завъртим.
Ябълката и дръжката ще групираме.
И ще ги разположим, така че да застъпват ръба на квадрата.
Тези части, които излизат извън ръбовете.
Ще трябва да се повтарят от противоположните страни и ъгли,
за да се сливат отделните плочки на шарката.
И да не се забелязва къде е границата между тях.
За това ще създадем един помощен квадрат.
И ще го поставим под всички обекти.
Премахване очертанията, защото
ще го ползване за прилепяне и копиране.
Освен него селектираме и обектите,
излизащи извън очертанията.
И заедно ги размножаваме от всички страни,
където трябва да се повтарят излизащите обекти.
На края може да зададем оцветяване на квадрата
в центъра, като извикаме инструмента "interactive fill".
И на пример с издърпване създадем градиент,
променим цветовете и
зададем повтаряне с огледално обръщане.
За да еднакви цветовете на горния и долния ръб.
И пресрещане да не се вижда границата между тях.
Когато сме готови от "stop editing content"
излизаме от съдържанието на квадрата
и премахване очертанията.
И ето това е втората ни заготовка,
която ще създадем във векторна шарка.
За да направим повтарящи се векторни запълвания,
от създадените заготовки,
селектираме нов обект и променяме вида на запълването му.
Като от докера "object properties"
иби от прозореца "edit fill"
изберем запълване с векторна шарка.
Прилага се първата от наличните, която ще
заменим с новата, която ще създадем.
Като натиснем "new from document",
за да селектираме участък от документа,
като източник за нова шарка.
С това курсора се променя на символ за изрязване.
И с щракване и издърпване, ограждаме зоната,
от която ще направим повтаряща се плочка за шарката.
След това натискаме бутон "accept".
И шарката ни е готова.
Тази векторна шарка, която създадохме
за момента съществува
като запълване, единствено в този документ.
Ако отворим нов файл тя няма да бъде достъпна.
Ако изтрием обекта върху, който е приложена ще я изгубим.
За това нека видим как да я запазим.
За да съхраним текущата шарка натискаме "save as new".
И след това посочваме име.
Слагаме етикети за по-лесно търсене.
Ако сме регистриран потребител на лицензиран софтуер
можем да предоставим шарката за ползване
на други "corel "потребители.
На края натискаме "ок".
И вече имаме шарката съхранена с посоченото
име и можем да я използваме и в други файлове.
От втората ни заготовка ще направим векторна шарка
и ще запазим по-малко по-различен начин
още със самото и създаване.
От меню "tools" и подменю "create".
Избираме "pattern fill".
И в прозореца за избор на вид шарка,
която ще създаваме посочваме "Vector".
Натискаме "ок" и се появява отново
курсора за изрязване,
с който очертаваме зоната от документа,
от която искаме да създадем шарка.
След това в познатия прозорец посочваме име.
Можем да попълним и другите полета.
И натискаме "ок".
За да видим какво се е получило, селектираме обект,
върху който ще приложим новото запалване.
Избираме "vector pattern fill".
С което се прилагат последно използваните запълвания.
Преди настройването и запазването.
И ще го сменим с новата векторна шарка.
Ако тя не се показва все още
в списъка можем да го обновим.
Или от "browse" можем да намерим запазения файл на шарката.
В "documents", "corel content" в папка "fills".
Където се съхраняват запазените персонализирани шарки.
Във формат "fill".
Посочваме файла и натискаме "оpen".
По желания можем да запазим тези основи
или заготовки, които използвахме за шарките.
Като отделни файлове, за да можем да
модифицираме и разместваме обектите.
И да направим нови текстури от тях.
При запазване можем да използваме
формат "pattern file".
И да поставим отметка да се запазят,
само селектираните обекти от документа.
С "pattern" файловете си подсигуряваме
резервно копие на съдържанието на шарката.
В последствие искаме да разместим или оцветим по различен
елементите, което няма как
направим директно във "fill" файловете.
В опциите за шарките има още два бутона.
"new source from workspace" е за
за селектиране на нова зона от документа.
Която да ползваме, като нова основа за повтаряща се плочка.
В този случай текущите настройки за
трансформацията на шарката в докера
ще се приложат за новото селектирано парче
и ще се създаде нова наименувана шарка.
Другия бутон "new source from file"
ни позволява да вмъкнем външен файл,
от който да създадем шарка.
Това може да бъде някакъв "pattern file",
"cdr" или друг вид файл.
Който ще се зареди като нова наименована шарка.
Всичко казано до момента за начините на създаване
и запазване на векторни шарки
може да се приложи също и за растерните
с една важна разлика.
При векторните можем да
имаме прозрачен фон на шарката.
Тест за преминаване към следващия урок
2382
Как създаваме нова шарка от обекти в документа?
От меню Tools -> Create -> Pattern fill, след което избираме вида на шарката и очертаваме зона от документа. 7271
Размножаваме обектите един до друг, докато запълним площта на желаното поле. 7272
Не можем да създаваме шарки от документа. 7273
Въпроси и отговори