Растерни ефекти - част 2

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващия подред раздел "creative" e един от най-големите раздели, с който разполагаме с ефекти за прилагане на текстури и форми.
От ефекта "crafts" прилагаме върху изображението текстура на пъзел, плочки, чипове и други.
От ефект "crystallize" снимката се преобразува в области с многоъгълна форма.
Чрез ефекта "fabric", прилагаме различни текстилните текстури.
От "frame" добавяме от готовите рамки.
Чиято бяла част показва видимата зона от снимката.
А черната зона е това, което ще бъде скрито.
Можем също така да оцветим рамката.
Или да управляваме прозрачността, размера и позицията.
От "glass block" създаваме впечатление за гледане през релефно стъкло с правоъгълна текстура.
"kid's play" ни предоставя избор между различни текстури с отпечатъци.
Рисунки или елементи от детски игри, от които да бъде изградена снимката.
"mosaic" създава от снимката мозаечно пано с избран цвят на фугите.
"particles" добавя звезди или балончета с различна големина.
С различно разпределение, оцветяване и прозрачност.
"scatter" създава разсейване на ясно очертаните граници между контрастиращи си цветове.
"smoked glass" придава ефект на опушено стъкло с различно затъмняване и замъгляване.
"stained glass" създава ефект на витраж.
Можем да прилагаме цвят и форма по избор.
"vortex" завихря изображението по спирала към центъра.
Чрез някой от предоставените стилове.
"weather" добави ефект на различни метеорологични условия.
Например падащ сняг, дъжд или мъгла.
От следващия раздел "custom" имаме избор между два ефекта.
Първият е "alchemy".
Той се използва за прилагане на текстура с различни готови настройки за разнообразни стилове на рисуване.
Втория режим "bumb map" създава релефност на контрастните ръбове.
Ефектите от следващата група "distort" ни позволяват да изкривяваме изображенията.
"blocks" разделя снимката на парченца.
"displace" създава изместване чрез прилагане на различни по форма текстури= "mesh warp" ни позволява да разкривяваме изображението чрез прикрепената към него мрежа.
Чрез "offset" отместваме съдържанието на изображението.
А отстрани създава продължение на фона.
"pixelate" създава пикселизиращ ефект върху снимката.
Ефект "ripple" създава вълнообразно изкривяване.
Чрез ефекта "swirl" прилагаме изкривяване във форма на спирала.
Следващия ефект "tile" създава множество повтарящи се копия на снимката.
Ефект "wet paint" придава разтичане на снимката.
"Whirlpool" придава множество завихряния, като от водовъртеж.
Ефкет "wind" разтегля части от изображението, за да симулира духащ вятър.
От следващата група "noise" променяме зърнеността на изображението.
"add noise" добавя допълнителен шум.
Ефект "maximum" изчиства най-тъмните детайли.
Ефектни "median" изчиства детайлите със средни стойности.
А ефект "minimum" най-светлите детайли.
"remove moire" премахва ефекта на повтарящи се форми получавам понякога при заснемане.
"remove noise" редуцира зърнеността на снимката.
От група "sharpen" се подобрява фокуса и контраста на ръбовете.
Където се срещат тъмни и светли цветове.
Разполагаме с ефектите "adaptive unsharp" за адаптивно изостряне.
"directional sharpen" за насочено изостряне.
И изостряне тип "high pass".
Стандартно изостряне.
И може би най-използвания от тези ефекти е "unsharp mask", който добавя замъглен негатив към оригиналното изображение.
Така получаваме не толкова пикселизиран резултат.
Последната група "texture" добавяме различни текстури имитиращи повърхности.
Чрез ефект "cobblestone" имитираме градинска настилка.
Чрез "elephant skin" създаваме имитация на слонска кожа.
Чрез "еtching" наподобяваме рисунка получена чрез офорт техника.
Чрез "plastic" имитираме пластмасова повърхност.
Чрез "relief sculpture" създаваме подобие на релефна гравюра.
Чрез ефект "stone" имитираме релеф на различни камeнkи повърхности.
С това завършваме прегледа на ефектите за растерните изображения.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За изкривяване на изображенията използваме ефектите от група...
Distort
Contour
Noise

Въпроси и отговори