Растерни ефекти - част 1

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
След като се запознахме с различните начини за коригиране.
Да разгледаме интересните ефекти, които можем да прилагаме върху растерни изображения.
От вече познатите познатите ни ефекти прилагане чрез интерактивните инструменти.
За изображенията можем да използваме единствено хвърлена сянка и прозачност.
Освен тях в меню "bitmaps" разполагаме с богата гама от ефекти, предназначени специално за изображения, които трансформират самите пиксели в отделни части.
Нека разгледаме какви ефекти се съдържат в отделните групи и да ги приложим на практика.
"3D" ефекти създават илюзия за дълбочина.
Тук разполагаме с ефекти за триизмерно завъртане по хоризонтала и вертикала.
Неравномерно разпъване, създаващо впечатление за извиване по повърхността на цилиндър.
Ефект за създаване на релефност.
Ефект за прегъване на ъгъл.
Перспективно изкривяване на изображението.
Прищипване или издуване.
И разтегляне по повърхността на сфера.
Ефектите от следващата категория "художествени щрихи" ни позволяват да превръщаме снимките в рисунки с различни материали.
Като, например, въглен, твърд сух пастел и восъчен пастел.
Можем да превърнем снимката в рисунка в стил кубизъм.
Или рисунка в стил "импресионизъм".
Също така в рисунка с шпатула.
Рисунка със сух пастел.
Рисунка с туш и перо.
Можем да направим рисуване в стил поантилизъм.
Или издраскване с техника "screchboard".
В стил черно и бяло.
Или с цветовете на изображението.
От снимката можем да създадем черно бяла или цветна скица.
Или рисунка с водни бои.
С различни големини на четката, количество вода и други настройки по избор.
Можем да я превърнем и в рисунка с фулмастри.
Или рисунка върху релефна хартия.
Чрез ефектите от следващата категория "blur" замъгляване изображението, за да заличим пикселизирането.
Или да симулираме някакво движение.
Или приближаване и отдалечаване на обектива при заснемане.
Първия ефект от тази група е "насочено замъгляване".
Следващия може би най-използвания ефект от групата е "gaussian blur", при който изображението се размазва и ръбовете му постепенно се разсейват.
Следващия ефект е за филтриране на назъбените ръбове.
След него имаме замъгляване от тип "low pass".
Друг често използван вид замъгляване e "motion blur".
Чрез, който създаваме впечатление за движещ се образ в избрана посока.
Чрез радиалното замъгляване създаваме впечатлението за завъртане около центъра на снимката.
Или друга точка посочена от нас.
От раздела "smooth" задаваме заглаждане на пикселизирането в цялото изображение.
От следващия ефект "soften" получаваме сходен резултат.
От пред последния ефект "zoom" отново симулираме движение.
Като създаваме илюзия за приближаване към посочено място.
С последния ефект от групата "smart blur" създаваме перфектно заглаждане на всякакви неравности по изображението.
Ефектите от следващата група "camera" ни позволяват да наподобяваме използването на различни лещи за фотографски обективи.
Ефект "colorize" служи за цялостното тониране на изображението.
С нюанс и наситеност по избор.
Чрез ефект "diffuse" получаваме разсейване.
Чрез ефекта "photo filter" наподобяваме гледане през цветен филтър.
Може да контролираме плътността.
Като имаме възможност да направим цветовете искрящи.
От ефекта "sepia toning" придаваме старинен вид на снимката.
А от ефекта "time machine" можем да прилагаме различни популярни в миналото фотографски стилове.
С ефектите от следващата група "color transform" създаваме фотографска илюзия, чрез редуциране или заместване на цветове.
Ефекта "big plane" разделя снимката на отделни повърхнини, които оцветяваме с еднакви или различни нива на "RGB" компонентите.
Чрез ефект "halftone" снимката се преобразува в поредица от точки с различна големина.
Като можем да разместваме позицията им за всяка от цветовите компоненти.
Чрез ефекта "psychedelic" постигаме сюрреалистично оцветяване.
Като контролираме нивото на прилагане на ефекта.
А от ефекта "solarize" получаваме подобно на негативно изображение.
Следващата група ефекти "contour", можем да оцветяваме местата където имаме рязка граница между светли и тъмни цветове.
Чрез ефекта "edge detect" получаваме очертанията на обектите от снимката върху бял, черен или цветен фон.
От "finf edges" имаме избор между по-меки или по-ясно очертания.
От "trace contur" получаваме само външните очертания на обектите.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За да заличим пикселизирането или за да симулираме движение, използваме ефектите от група...
Blur
Camera
3D effects
 
От ефектите, прилагани чрез интерактивните инструменти, върху растерните изображения можем да прилагаме...
Drop Shadow и Transparency
Distort и Envelope
Blend и Contour