Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Графичен дизайн с CorelDraw
1. Въведение в CorelDRAW
- 1. Какво представлява векторната графика и с какво се различава от растерната
- 2. Начален екран Welcome Screen
- 3. Панел Options за задаване на настройки
- 4. Създаване на нови документи за печат и за web
- 5. Отваряне на документ и общ преглед на Работната среда (Workspace)
- 6. Навигация в работната среда - придвижване между документи, страници и в работното поле
- 7. Режими на изобразяване и изгледи при преглед
- 8. Работна среда: Кутия с инструменти (Toolbox)
- 9. Работна среда: Докери и палитри
- 10. Цветови модели CMYK и RGB - същност и приложение
- 11. Персонализирана работна среда - настройване, запазване и превключване между работните пространства
- 12. Импортиране (вмъкване) на външен файл
- 13. Запазване, файлови формати и затваряне на документи
- 14. Шаблонни документи (Templates) – използване на готови шаблони и запазване на собствени
- 15. Експортиране на файл/ растерно изображение
- 16. Проект: Tапет за екран
2. Основни действия и помощни елементи при работа с обектите в документа
- 1. Селектиране на обекти
- 2. Придвижване на обекти
- 3. Трансформации на обекти (Transformations)
- 4. Копиране, поставяне, клониране и изтриване
- 5. Подравняване и разпределяне (Align and Distribute)
- 6. Помощна мрежа (Grid)
- 7. Мерни скали/линии (Rulers) и водещи линии за подравняване (Guidelines)
- 8. Водачи при подравняване (Alignment guides и Dynamic Guides)
- 9. Структура на документа и слоеве (Layers)
- 10. Ред на натрупване на обектите (Order)
- 11. Операции с форми (Shaping): комбиниране, обединяване и пресичане на фигури
- 12. Групиране (Group)
- 13. Заключване позицията на обект (Lock)
- 14. Проект: Часовник
3. Инструменти за рисуване, чертане и оформяне на векторни обекти и криви
- 1. Разлика между обекти (objects) и криви (curves)
- 2. Видове криви, сегменти и възли. Моделиране и редактиране
- 3. Трикове при оформяне на криви с инструмента Shape
- 4. Редактиране на фигури с останалите инструменти от групата Shape edit
- 5. Инструменти за изрязване и изтриване
- 6. Рисуване с инструментите от група Curve
- 7. Трикове при векторизиране с Bezier и Pen
- 8. Рисуване с инструмент Artistic Media (художествени средства)
- 9. Изчертаване на фигури с инструментите Rectangle (правоъгълник) и Ellipse (елипса)
- 10. Създаване на други фигури с инструментите от група Object
- 11. Поставяне на размерни и свързващи линии
- 12. Проект: Рамка за снимка
4. Работа със запълвания, очертания и цветове
- 1. Запълване и очертания - задаване, премахване и настройки по подразбиране
- 2. Видове запълвания. Инструменти Interactive fill и Mesh fill
- 3. Персонализирани шарки (част 1) - векторни шарки
- 4. Персонализирани шарки (част 2) - растерни и двуцветни шарки
- 5. Видове очертания. Инструменти от група Outline
- 6. Създаване на персонализирани очертания
- 7. Проект: Kартичка (част 1) - Цветови стилове и цветови хармонии
- 8. Проект: Kартичка (част 2) - Копиране на запълвания и очертания. Обектни стилове и стилови групи
5. Работа с текст
- 1. Видове текст
- 2. Вмъкване на външен текст. Селектиране и редактиране
- 3. Разделяне, обединяване и свързване на текстови полета
- 4. Форматиране на текст (част 1) - основни инструменти, трикове
- 5. Форматиране на текст (част 2) - докер Text Properties
- 6. Вмъкване на специални знаци
- 7. Прилагане на текст към пътечка. Проект: Лого
- 8. Нестандартни форми на текстовото поле
- 9. Трикове за преобразуване на хоризонтален текст във вертикален
- 10. Текстови стилове. Проект: Меню
6. Специални ефекти
- 1. Деформиращи ефекти - Add Perspective (перспектива), Envelope (обвивка) и Distort (изкривяване)
- 2. Придаване на обемност - Drop Shadow (сянка), Extrude (изтегляне) и Bevel (скосяване)
- 3. Разглеждане на ефект PowerClip (вмъкване на обект в друг обект)
- 4. Ефект Blend (преливане на един обект към друг). Проект: Сертификат
- 5. Ефект Contour (създаване на концентрични копия)
- 6. Прозрачност и оптически ефекти с Transparency и Lens (лупа)
- 7. Копиране, клониране и изчистване на ефекти
- 8. Проект: 3D илюстрация
7. Използване на растерни изображения
8. Баркодове, макроси и автоматично попълване на съдържание
- 1. Генериране на баркодове с Barcode Wizard
- 2. Запознаване с макросите и задаване на настройки
- 3. Готови макроси (част1) - генериране на цветови мостри и номериране на страници
- 4. Готови макроси (част2) - създаване на календари и конвертиране на файлове
- 5. Записване на собствени макроси
- 6. Проект: Талони (част 1) - попълване на съдържание с Print Merge в документа
- 7. Проект: Талони (част 2) - попълване на съдържание с Print Merge от външен файл
9. Бонус модул: Създаване на рекламни материали за печат и web
Въведение към онлайн обучението в Аула
Стъпки преди да започнете обучението
1. Ако изпитвате някакви технически трудности, използвайте безплатния броузър Chrome
2. Направете следните настройки, за да получавате важни имейли от нас. Вижте настройките тук.
Стъпки преди да започнете обучението
1. Ако изпитвате някакви технически трудности, използвайте безплатния броузър Chrome
2. Направете следните настройки, за да получавате важни имейли от нас. Вижте настройките тук.