Unwrapping - под
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за UV разгъване на пода
В този урок научаваме как да отделим пода от стената и да създадем UV разгъвка за него. Използваме Smart UV Project за автоматично разгъване и прилагаме текстура, като обръщаме внимание на контраста между елементите в сцената за по-добър визуален резултат.
Стъпка по стъпка процес за разгъване и текстуриране на пода
Отделяне на пода от стената:
- В Object Mode селектирайте обекта, съдържащ пода и стената
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab - Натиснете
3за селектиране на полигони - Селектирайте полигоните на пода с
Shift + клик - Натиснете
Pи изберете "Separate by Selection"
Създаване на UV разгъвка:
- Върнете се в Object Mode с
Tab - Селектирайте новоотделения под
- Преминете отново в Edit Mode с
Tab - Натиснете
Aза селектиране на всички полигони - Отворете UV менюто и изберете "Smart UV Project"
- Потвърдете с "OK"
- Върнете се в Object Mode с
Добавяне на материал:
- Създайте нов материал и го именувайте "Floor"
- Маркирайте BSDF shader
- Импортирайте текстурните карти с
Ctrl + Shift + D - Отворете материалната папка и селектирайте всички изображения
- Поставете ги в материалния редактор
Корекция на контраста:
- В Object Mode селектирайте килима
- Променете цвета му за по-добър контраст
- Опция: копирайте Hex кода на цвета от основата на стола с
Ctrl + C - Поставете Hex кода в Base Color на килима
- При нужда затъмнете цвета за по-добър баланс в сцената
Използвани команди и функции
Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
3 - Активиране на режим за селектиране на полигони в Edit Mode
P - Отваряне на меню за разделяне на обекти (Separate)
A - Селектиране на всички елементи в Edit Mode
Ctrl + Shift + D - Отваряне на диалог за импортиране на файлове
Ctrl + C - Копиране на Hex код на цвят
"Smart UV Project" - Автоматично създаване на UV разгъвка на обект