Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Създаване на килим с Particles
Основи на Particles системата за създаване на реалистичен килим
В този урок научаваме как да използваме Particles системата в Blender за създаване на реалистичен килим. Ключовото в този процес е да създадем основа (кръг), да добавим достатъчно геометрия чрез Inset, да настроим Particles системата на тип Hair и да регулираме параметрите за постигане на естествен вид на влакната.
Стъпка по стъпка създаване на килим с Particles
- Позиционирайте 3D курсора с
Shift + десен бутон
и добавете кръг сShift + A
> Circle - Увеличете размера на кръга с
S
и го позиционирайте сG + X
- Преминете в Edit Mode с
Tab
и селектирайте ръбове с клавиш2
- Използвайте
I + Z
за екструдване на нов loop cut - Селектирайте горния loop cut с
Alt + клик
и затворете отвора сF
- Селектирайте полигон с клавиш
3
и създайте Inset сI
- Повторете Inset няколко пъти с
Shift + R
за по-висока резолюция - Добавете Subdivision Surface модификатор от панела Modifiers
- Увеличете нивата на Viewport и Render в настройките на модификатора
- Приложете Shade Smooth в Object Mode с десен бутон
- Добавете Particles система от съответната икона и променете типа от Emitter на Hair
- Коригирайте посоката на нормалите в Edit Mode с
A
> Mesh > Normals > Flip - Намалете Hair Length до около 0.1 и увеличете Number до около 20000
- Активирайте Advanced настройки и увеличете Jitter Amount в секцията Source
- В секцията Velocity настройте Randomize на около 0.010 за естествен вид
- Повдигнете килима с
G + Z
до желаната позиция
Полезни команди и настройки
Tab
- превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A
- меню за добавяне на обектиI
- създаване на Inset в Edit ModeShift + R
- повтаряне на последната операцияHair Length
- контролира дължината на влакната в Particles систематаNumber
- определя броя на частиците (влакната)Jitter Amount
- добавя разнообразие в позиционирането на влакнатаRandomize
(в секция Velocity) - създава произволно пресичане на влакната за по-реалистичен вид