Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
4. Моделиране на допълнителни обекти

Основи на Particles системата за създаване на реалистичен килим

В този урок научаваме как да използваме Particles системата в Blender за създаване на реалистичен килим. Ключовото в този процес е да създадем основа (кръг), да добавим достатъчно геометрия чрез Inset, да настроим Particles системата на тип Hair и да регулираме параметрите за постигане на естествен вид на влакната.

Стъпка по стъпка създаване на килим с Particles

  1. Позиционирайте 3D курсора с Shift + десен бутон и добавете кръг с Shift + A > Circle
  2. Увеличете размера на кръга с S и го позиционирайте с G + X
  3. Преминете в Edit Mode с Tab и селектирайте ръбове с клавиш 2
  4. Използвайте I + Z за екструдване на нов loop cut
  5. Селектирайте горния loop cut с Alt + клик и затворете отвора с F
  6. Селектирайте полигон с клавиш 3 и създайте Inset с I
  7. Повторете Inset няколко пъти с Shift + R за по-висока резолюция
  8. Добавете Subdivision Surface модификатор от панела Modifiers
  9. Увеличете нивата на Viewport и Render в настройките на модификатора
  10. Приложете Shade Smooth в Object Mode с десен бутон
  11. Добавете Particles система от съответната икона и променете типа от Emitter на Hair
  12. Коригирайте посоката на нормалите в Edit Mode с A > Mesh > Normals > Flip
  13. Намалете Hair Length до около 0.1 и увеличете Number до около 20000
  14. Активирайте Advanced настройки и увеличете Jitter Amount в секцията Source
  15. В секцията Velocity настройте Randomize на около 0.010 за естествен вид
  16. Повдигнете килима с G + Z до желаната позиция

Полезни команди и настройки

  • Tab - превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Shift + A - меню за добавяне на обекти
  • I - създаване на Inset в Edit Mode
  • Shift + R - повтаряне на последната операция
  • Hair Length - контролира дължината на влакната в Particles системата
  • Number - определя броя на частиците (влакната)
  • Jitter Amount - добавя разнообразие в позиционирането на влакната
  • Randomize (в секция Velocity) - създава произволно пресичане на влакната за по-реалистичен вид

Дискусия към урока