Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Създаване на килим с Particles
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на Particles системата за създаване на реалистичен килим
В този урок научаваме как да използваме Particles системата в Blender за създаване на реалистичен килим. Ключовото в този процес е да създадем основа (кръг), да добавим достатъчно геометрия чрез Inset, да настроим Particles системата на тип Hair и да регулираме параметрите за постигане на естествен вид на влакната.
Стъпка по стъпка създаване на килим с Particles
- Позиционирайте 3D курсора с
Shift + десен бутони добавете кръг сShift + A> Circle - Увеличете размера на кръга с
Sи го позиционирайте сG + X - Преминете в Edit Mode с
Tabи селектирайте ръбове с клавиш2 - Използвайте
I + Zза екструдване на нов loop cut - Селектирайте горния loop cut с
Alt + клики затворете отвора сF - Селектирайте полигон с клавиш
3и създайте Inset сI - Повторете Inset няколко пъти с
Shift + Rза по-висока резолюция - Добавете Subdivision Surface модификатор от панела Modifiers
- Увеличете нивата на Viewport и Render в настройките на модификатора
- Приложете Shade Smooth в Object Mode с десен бутон
- Добавете Particles система от съответната икона и променете типа от Emitter на Hair
- Коригирайте посоката на нормалите в Edit Mode с
A> Mesh > Normals > Flip - Намалете Hair Length до около 0.1 и увеличете Number до около 20000
- Активирайте Advanced настройки и увеличете Jitter Amount в секцията Source
- В секцията Velocity настройте Randomize на около 0.010 за естествен вид
- Повдигнете килима с
G + Zдо желаната позиция
Полезни команди и настройки
Tab- превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A- меню за добавяне на обектиI- създаване на Inset в Edit ModeShift + R- повтаряне на последната операцияHair Length- контролира дължината на влакната в Particles систематаNumber- определя броя на частиците (влакната)Jitter Amount- добавя разнообразие в позиционирането на влакнатаRandomize(в секция Velocity) - създава произволно пресичане на влакната за по-реалистичен вид