Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
4. Моделиране на допълнителни обекти

Ключови аспекти при моделиране на подложка за монитор

В този урок научаваме как да създадем реалистична подложка за монитор, която да допълни компютърната сцена. Основният фокус е върху създаването на функционална стойка, която да придаде завършен и реалистичен вид на монитора, вместо той да "виси" във въздуха.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Преместете 3D курсора в централната част на монитора (натиснете 7 за изглед отгоре)

  2. В Object Mode добавете нов plane с Shift + A

  3. Намалете размера на равнината с клавиш S и я позиционирайте върху бюрото с G и Z

  4. За по-добра видимост, превключете към изглед отпред с 1 на Numpad-а и прецизирайте позицията

  5. Преминете в Edit Mode с клавиш Tab

  6. Маркирайте един ръб с клавиш 2 и екструдвайте по Z-оста с E и Z

  7. Използвайте E и X за екструдване по X-оста, за да оформите стойката

  8. Раздвижете дизайна като маркирате предния ръб и го разтеглите с S и Y

  9. Добавете Solidify модификатор с негативна стойност за Thickness (около -0.1)

  10. Активирайте опцията Even Thickness за равномерен обем

  11. Заоблете предните ъгли като маркирате двете точки (1 за точки, после Shift+клик), използвайте Ctrl + B и активирайте Vertex Mode с V

  12. Добавете няколко сегмента с колелцето на мишката за по-плавно заобляне

Използвани команди и функции

Shift + A - Добавяне на нов обект в сцената

S - Мащабиране на обект или компоненти

G - Преместване на обект или компоненти

Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode

E - Екструдване на избрани компоненти

Ctrl + B - Създаване на заобляне (Bevel)

V - Активиране на Vertex Mode при заобляне

Дискусия към урока