Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
6. Основни материали

Ключови аспекти при създаването на материали за диван в Blender

В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме материали към различните части на дивана в Blender. Основният процес включва създаване на нов материал, задаване на подходящи цветове и настройване на параметъра Roughness, който контролира отразителността на повърхността. Важно е да се именуват правилно материалите и да се използва функцията за повторно прилагане на вече създаден материал към други обекти.

Стъпка по стъпка: Създаване и прилагане на материали за диван

  1. Преминете към Shading панела и коригирайте ротацията на HDRI изображението за по-добра видимост
  2. Селектирайте основата на дивана в Object Mode и кликнете на New за създаване на нов материал
  3. Именувайте материала (например "Couch Base")
  4. Задайте Base Color - изберете подходящ цвят (например червеникаво-оранжев)
  5. Настройте Roughness параметъра за контролиране на отразителността:
    • По-ниски стойности = по-отразителна повърхност
    • Не правете повърхността напълно отразителна, запазете малко грапавост за реалистичност
  6. За прилагане на същия материал към възглавничките:
    • Селектирайте възглавничките в Object Mode
    • Вместо New, кликнете на стрелката до материалите
    • Изпишете името на вече създадения материал ("Couch Base")
  7. Повторете същата процедура за подлакътниците
  8. За крачетата на дивана:
    • Селектирайте ги в Object Mode
    • Създайте нов материал с име "Couch Legs"
    • Задайте по-тъмен цвят
    • Увеличете Roughness за по-малка отразителност

Полезни команди и функции

New - Бутон за създаване на нов материал в Shading панела

Base Color - Настройка за определяне на основния цвят на материала

Roughness - Параметър, контролиращ колко грапава/отразителна е повърхността (0 = напълно отразителна, 1 = напълно матова)

Object Mode - Режим, в който трябва да бъдете, за да прилагате материали към цели обекти

Дискусия към урока