Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Материал - диван
Ключови аспекти при създаването на материали за диван в Blender
В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме материали към различните части на дивана в Blender. Основният процес включва създаване на нов материал, задаване на подходящи цветове и настройване на параметъра Roughness, който контролира отразителността на повърхността. Важно е да се именуват правилно материалите и да се използва функцията за повторно прилагане на вече създаден материал към други обекти.
Стъпка по стъпка: Създаване и прилагане на материали за диван
- Преминете към Shading панела и коригирайте ротацията на HDRI изображението за по-добра видимост
- Селектирайте основата на дивана в Object Mode и кликнете на New за създаване на нов материал
- Именувайте материала (например "Couch Base")
- Задайте Base Color - изберете подходящ цвят (например червеникаво-оранжев)
- Настройте Roughness параметъра за контролиране на отразителността:
- По-ниски стойности = по-отразителна повърхност
- Не правете повърхността напълно отразителна, запазете малко грапавост за реалистичност
- За прилагане на същия материал към възглавничките:
- Селектирайте възглавничките в Object Mode
- Вместо New, кликнете на стрелката до материалите
- Изпишете името на вече създадения материал ("Couch Base")
- Повторете същата процедура за подлакътниците
- За крачетата на дивана:
- Селектирайте ги в Object Mode
- Създайте нов материал с име "Couch Legs"
- Задайте по-тъмен цвят
- Увеличете Roughness за по-малка отразителност
Полезни команди и функции
New
- Бутон за създаване на нов материал в Shading панела
Base Color
- Настройка за определяне на основния цвят на материала
Roughness
- Параметър, контролиращ колко грапава/отразителна е повърхността (0 = напълно отразителна, 1 = напълно матова)
Object Mode
- Режим, в който трябва да бъдете, за да прилагате материали към цели обекти