Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Материал - компютър, мишка и клавиатура
Ключови аспекти при създаване на материали за компютърна конфигурация
В този урок се демонстрира как да създадем и приложим различни материали за компютърна конфигурация в Blender. Най-важното е да разграничим отделните компоненти чрез различни материали, като обърнем специално внимание на екрана, който изисква отделен материал с по-ниска стойност на Roughness за постигане на отразителен ефект.
Стъпка по стъпка: Създаване на материали за компютърна конфигурация
За корпуса на компютъра:
- Създайте нов материал и го именувайте "Компютър Base"
- Задайте тъмно сиво като Base Color
За екрана на компютъра:
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Временно скрийте Subdivision модификатора
- Натиснете
3
за селектор на полигони - Селектирайте всички полигони на екрана
- Създайте нов материал от Slot и го именувайте "Computer Screen"
- Натиснете бутона Assign, за да приложите материала върху селекцията
- Задайте тъмен цвят за Base Color
- Намалете Roughness до 0 за отразителен ефект
- Активирайте отново Subdivision модификатора
- Преминете в Edit Mode с клавиш
За стойката на компютъра:
- Създайте нов материал и го именувайте "Stand"
- Задайте тъмно синьо като Base Color
- Намалете Roughness за по-отразителна повърхност
За клавиатурата:
- За стойката на клавиатурата използвайте съществуващия материал "Stand"
- За основата на клавиатурата създайте нов материал "Board Base"
- Задайте тъмно сив цвят, за да изпъкват бутоните
За подложката на мишката:
- Създайте нов материал с топъл цвят (оранжевеещ)
За мишката:
- Приложете Shade Smooth (десен бутон → Shade Smooth)
- Оставете белия цвят по подразбиране
Използвани команди и функции
Tab
- превключване между Object Mode и Edit Mode3
- активиране на селектор за полигони в Edit ModeAssign
- бутон за прилагане на материал върху селектирани полигониBase Color
- настройка за основния цвят на материалаRoughness
- настройка за грапавостта на повърхността (0 = напълно отразителна)Shade Smooth
- функция за изглаждане на повърхността на обект