Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Изграждане на стена и под
Основни стъпки за изграждане на стая в Blender
В този урок научаваме как да създадем основата на стая в Blender, започвайки с под и добавяйки стени с подходяща дебелина. Ключовият момент е използването на екструдиране по нормали (Extrude along normals), което позволява правилно добавяне на дебелина на стените и пода, съобразявайки се с тяхната ориентация.
Стъпка по стъпка изграждане на стая
Изчистете сцената:
- В Object Mode натиснете
A
за да селектирате всички обекти - Натиснете
Delete
за да премахнете всичко от сцената
- В Object Mode натиснете
Създайте под:
- Добавете нов plane с
Shift + A
→ Mesh → Plane - Увеличете размера му 4 пъти с
S
→4
- Добавете нов plane с
Създайте стени:
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Натиснете
2
за да превключите към селекция на ръбове - Изберете двата съседни ръба на плоскостта
- Натиснете
E
(Extrude), послеZ
(за да заключите по Z оста) - Въведете стойност
5
за височина 5 метра
- Преминете в Edit Mode с
Добавете дебелина на пода и стените:
- В Edit Mode натиснете
A
за да селектирате всички полигони - Натиснете
Alt + E
и изберете "Extrude Faces Along Normals" - Задръжте
Alt
докато изтегляте, за да избегнете изкривяване в ъглите
- В Edit Mode натиснете
Полезни команди и функции
A
- Селектиране на всички елементиTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A
- Меню за добавяне на нови обектиS
- Мащабиране на обектE
- ЕкструдиранеAlt + E
- Разширено меню за екструдиране2
- Превключване към селекция на ръбове в Edit ModeI
- Инсет (вдлъбване) на полигони- Показване на нормали: Включете от менюто Display → Normals