Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Основни стъпки за изграждане на стая в Blender

В този урок научаваме как да създадем основата на стая в Blender, започвайки с под и добавяйки стени с подходяща дебелина. Ключовият момент е използването на екструдиране по нормали (Extrude along normals), което позволява правилно добавяне на дебелина на стените и пода, съобразявайки се с тяхната ориентация.

Стъпка по стъпка изграждане на стая

  1. Изчистете сцената:

    • В Object Mode натиснете A за да селектирате всички обекти
    • Натиснете Delete за да премахнете всичко от сцената
  2. Създайте под:

    • Добавете нов plane с Shift + A → Mesh → Plane
    • Увеличете размера му 4 пъти с S4
  3. Създайте стени:

    • Преминете в Edit Mode с Tab
    • Натиснете 2 за да превключите към селекция на ръбове
    • Изберете двата съседни ръба на плоскостта
    • Натиснете E (Extrude), после Z (за да заключите по Z оста)
    • Въведете стойност 5 за височина 5 метра
  4. Добавете дебелина на пода и стените:

    • В Edit Mode натиснете A за да селектирате всички полигони
    • Натиснете Alt + E и изберете "Extrude Faces Along Normals"
    • Задръжте Alt докато изтегляте, за да избегнете изкривяване в ъглите

Полезни команди и функции

  • A - Селектиране на всички елементи
  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Shift + A - Меню за добавяне на нови обекти
  • S - Мащабиране на обект
  • E - Екструдиране
  • Alt + E - Разширено меню за екструдиране
  • 2 - Превключване към селекция на ръбове в Edit Mode
  • I - Инсет (вдлъбване) на полигони
  • Показване на нормали: Включете от менюто Display → Normals

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори