Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Unwrapping - стена
Ключови техники за UV Unwrapping на стена в Blender
В този урок се демонстрира процесът на UV разгъване (unwrapping) на стена в Blender, като се използва Smart UV Project за автоматично разгъване. Най-важното е да се обърне внимание на мащабирането на текстурата, за да се постигне реалистичен вид без прекалено едри и натрапчиви детайли.
Стъпка по стъпка процес за UV разгъване на стена
- Селектирайте стената в Object Mode
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Селектирайте всички полигони с клавиш
A
- Изберете Smart UV Project за автоматично разгъване (запазете стойностите по подразбиране)
- Създайте нов материал с име "LOW"
- Селектирайте BSDF shader-а
- Използвайте
Ctrl + Shift + E + T
за да локализирате и импортирате всички текстурни изображения - Коригирайте мащаба на текстурата:
- Задръжте
Shift
и кликнете върху полетата за scale - Променете стойностите на 10, за да направите детайлите по-фини и не толкова натрапчиви
- Задръжте
- Преминете обратно в Object Mode с
Tab
и огледайте резултата от различни ъгли
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
A
- Селектиране на всички полигони в Edit Mode
Smart UV Project
- Автоматично разгъване на UV координатите
Ctrl + Shift + E + T
- Команда за локализиране и импортиране на текстурни изображения
Shift + клик + придърпване
- Селектиране на множество полета за едновременна промяна на стойностите
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук