Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Ключови техники за моделиране на възглавнички в Blender

В този урок научаваме как да създадем възглавнички за диван, използвайки техники за отделяне на полигони и модификатора Array. Важно е да разберем как да отделим част от съществуващ обект, да му придадем обем и да го дублираме, за да създадем реалистичен вид на дивана с равномерно разположени възглавнички.

Стъпка по стъпка процес за създаване на възглавнички

  1. Селектирайте основата на дивана и преминете в Edit Mode с клавиш Tab
  2. Уверете се, че сте в режим за селекция на полигони
  3. Маркирайте полигона, който ще стане възглавничка
  4. Копирайте го с Shift + D, след което натиснете Escape
  5. Натиснете P и изберете "Separate by Selection", за да създадете нов обект
  6. Уверете се, че новият обект е селектиран (жълто-оранжев контур)
  7. В Edit Mode добавете два ръба с Ctrl + R и потвърдете с двоен клик
  8. Маркирайте и изтрийте два полигона с X → Faces
  9. Селектирайте останалия полигон с A
  10. Свийте го леко по X оста с S, X
  11. Придайте обем на възглавничката с I (Inset)
  12. Добавете модификатор Array с Count = 3
  13. Настройте Factor X на около 1.02 за подходящо разстояние
  14. Селектирайте всички полигони с A и разтеглете по X с S, X
  15. Издърпайте възглавничките леко напред с S, Y

Полезни команди и функции

Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode

Shift + D - Копиране на селектирани елементи

P - Отваряне на меню за отделяне на обекти (Separate)

Ctrl + R - Създаване на Loop Cuts (разрези)

X - Изтриване на селектирани елементи

S - Мащабиране на обекти (Scale)

I - Inset (вдлъбване) на полигони

A - Селектиране на всички елементи