Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Настройки на Cycles
Ключови настройки на Cycles за качествено рендериране
В този урок научаваме как да настроим Cycles рендер енджина за оптимални резултати. Преминаването от Eevee към Cycles драстично подобрява качеството на осветлението, сенките и отраженията в сцената. Важно е да деактивираме boolean обектите, които блокират светлината от прозорците, и да настроим подходяща сила на Emission Shader за балансирано осветление.
Стъпка по стъпка настройка на Cycles рендер
- Натиснете
F12
за първоначален рендер и забележете проблемите с осветлението - В Outliner намерете и деактивирайте boolean обекта "Window Base", който блокира светлината
- Преминете от Material Preview към Rendered изглед с клавиша
Z
- Променете рендер енджина от Eevee на Cycles чрез иконката за Render
- Селектирайте прозорците и увеличете силата на Emission Shader до 28-35 за по-добро осветление
- Настройте Cycles за оптимална производителност:
- Променете Device на GPU Compute (ако видеокартата ви е по-мощна от процесора)
- Намалете Max Samples от 4096 на 64 за по-бързо рендериране
- Активирайте опцията Denoise за премахване на шума в изображението
- Добавете равнина (
Shift + A
→ Mesh → Plane) и увеличете размера ѝ - Създайте материал за равнината (например в лилав цвят)
- Проверете финалния резултат с
F12
Полезни команди и настройки
F12
- Стартира рендериране на сценатаZ
- Отваря меню за превключване между различни режими на визуализацияShift + A
- Отваря меню за добавяне на нови обектиCycles
- Физически базиран рендер енджин с по-реалистични резултатиEmission Shader
- Контролира силата на излъчваната светлина от обектDenoise
- Опция за премахване на шума при рендериранеMax Samples
- Определя максималния брой семпли при рендериране (по-високи стойности = по-качествен рендер, но по-бавен)GPU Compute
- Използва графичната карта за рендериране вместо процесора