- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Типове карти
Основни типове карти в Blender за реалистични резултати
В този урок се разглеждат основните типове карти, които са ключови за създаване на реалистични материали в Blender. Четирите основни типа карти са Color (цвят), Normal (нормали), Roughness (грапавост) и Displacement (изместване), като всяка от тях изпълнява специфична функция при изграждането на реалистични повърхности.
Функции на различните типове карти
Color Map - съдържа основните цветове, които оцветяват модела без допълнителна информация за текстурата
Normal Map - симулира несъвършенства по повърхността, осветяване и сенки, без да изисква по-висока резолюция на модела или да променя геометрията му
Roughness Map - определя кои части от повърхността да бъдат отразителни и кои не, често използвайки grayscale версия на color картата
Displacement Map - за разлика от Normal Map, реално деформира геометрията на модела според детайлите в картата, което изисква по-висока полигонална резолюция
Правилното комбиниране на тези карти позволява създаването на сложни и реалистични материали, които реагират адекватно на осветлението в сцената.