Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
5. Материален редактор

Основни типове карти в Blender за реалистични резултати

В този урок се разглеждат основните типове карти, които са ключови за създаване на реалистични материали в Blender. Четирите основни типа карти са Color (цвят), Normal (нормали), Roughness (грапавост) и Displacement (изместване), като всяка от тях изпълнява специфична функция при изграждането на реалистични повърхности.

Функции на различните типове карти

  • Color Map - съдържа основните цветове, които оцветяват модела без допълнителна информация за текстурата

  • Normal Map - симулира несъвършенства по повърхността, осветяване и сенки, без да изисква по-висока резолюция на модела или да променя геометрията му

  • Roughness Map - определя кои части от повърхността да бъдат отразителни и кои не, често използвайки grayscale версия на color картата

  • Displacement Map - за разлика от Normal Map, реално деформира геометрията на модела според детайлите в картата, което изисква по-висока полигонална резолюция

Правилното комбиниране на тези карти позволява създаването на сложни и реалистични материали, които реагират адекватно на осветлението в сцената.

Дискусия към урока