Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
2. Инструменти за моделиране

Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони


Анатомия на 3D обектите: Точки, Ръбове и Полигони

Всеки 3D обект в Blender (и други 3D програми) се състои от три основни компонента: въртекси (точки), ръбове (edges) и полигони (faces). Тези елементи са фундаментални за 3D моделирането и могат да бъдат манипулирани поотделно в Edit Mode, което ви позволява да трансформирате и деформирате обектите по различни начини.

Работа с компонентите на 3D обекта

За да манипулирате компонентите на 3D обект:

  1. Натиснете Tab за да влезете в Edit Mode
  2. Изберете режим на селекция:
    • Натиснете 1 за селекция на въртекси (точки)
    • Натиснете 2 за селекция на ръбове (edges)
    • Натиснете 3 за селекция на полигони (faces)
  3. Кликнете върху компонент, за да го изберете (използвайте Shift + клик за множествена селекция)
  4. Използвайте трансформационните инструменти:
    • G (Grab) - за преместване
    • R (Rotate) - за завъртане
    • S (Scale) - за мащабиране

Полезни команди и клавишни комбинации

  • Tab - превключване между Object Mode и Edit Mode
  • 1 - режим за селекция на въртекси (точки)
  • 2 - режим за селекция на ръбове (edges)
  • 3 - режим за селекция на полигони (faces)
  • G - преместване на избраните компоненти
  • R - завъртане на избраните компоненти
  • S - мащабиране на избраните компоненти
  • Shift + клик - добавяне към текущата селекция

Дискусия към урока