Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
Анатомия на 3D обектите: Точки, Ръбове и Полигони
Всеки 3D обект в Blender (и други 3D програми) се състои от три основни компонента: въртекси (точки), ръбове (edges) и полигони (faces). Тези елементи са фундаментални за 3D моделирането и могат да бъдат манипулирани поотделно в Edit Mode, което ви позволява да трансформирате и деформирате обектите по различни начини.
Работа с компонентите на 3D обекта
За да манипулирате компонентите на 3D обект:
- Натиснете
Tab
за да влезете в Edit Mode - Изберете режим на селекция:
- Натиснете
1
за селекция на въртекси (точки) - Натиснете
2
за селекция на ръбове (edges) - Натиснете
3
за селекция на полигони (faces)
- Натиснете
- Кликнете върху компонент, за да го изберете (използвайте
Shift + клик
за множествена селекция) - Използвайте трансформационните инструменти:
G
(Grab) - за преместванеR
(Rotate) - за завъртанеS
(Scale) - за мащабиране
Полезни команди и клавишни комбинации
Tab
- превключване между Object Mode и Edit Mode1
- режим за селекция на въртекси (точки)2
- режим за селекция на ръбове (edges)3
- режим за селекция на полигони (faces)G
- преместване на избраните компонентиR
- завъртане на избраните компонентиS
- мащабиране на избраните компонентиShift + клик
- добавяне към текущата селекция
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук