Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Материал - саксия и растение
Ключови техники за материали в Blender
В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме различни материали към компонентите на нашата сцена с растение в саксия. Особено важно е използването на Color Ramp за създаване на градиентни материали, което придава по-реалистичен вид на обектите. Също така, демонстрирано е как да прилагаме различни материали към отделни части на един и същ обект чрез селектиране на полигони.
Стъпка по стъпка: Създаване на материали за растение и саксия
Материал за листата:
- Селектирайте листата и натиснете New за създаване на нов материал
- Именувайте материала "Leaves"
- Добавете Color Ramp чрез Shift+A и търсене
- Свържете Color от Color Ramp към Base Color
- Настройте градиент от по-тъмно към по-светло зелено за по-реалистичен вид
Материал за стъблото:
- Селектирайте стъблото и създайте нов материал
- Именувайте го "Plant Base"
- Задайте тъмно кафяв цвят от Base Color
Материал за саксията:
- Селектирайте саксията и създайте нов материал
- Именувайте го "Pot"
- Изберете тъмно лилав цвят
Материал за почвата:
- Преминете в Edit Mode с Tab
- Временно скрийте Subdivision модификатора
- Натиснете 3 за селектиране на полигони
- Селектирайте големия Ngon (горната част на саксията)
- С Alt+Shift селектирайте и вътрешния пръстен полигони
- Създайте нов материален слот и добавете материал "Soil"
- Натиснете Assign, за да приложите материала
- Задайте тъмно кафяв цвят
- Активирайте отново Subdivision модификатора
- Върнете се в Object Mode с Tab
Полезни команди и функции
Shift+A
- Отваря меню за добавяне на нови елементиTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeAlt+Shift+клик
- Селектиране на пръстен от полигониColor Ramp
- Инструмент за създаване на градиентни цветовеAssign
- Бутон за прилагане на материал към селектирани полигони3
- Клавиш за превключване към селектиране на полигони в Edit Mode