Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Ключови техники за моделиране на подлакътници в Blender

В този урок научаваме как да създадем възглавнички за подлакътниците на дивана, като използваме техники за отделяне на геометрия и организиране на обекти. Най-важното е да разберем процеса на отделяне на полигони в самостоятелни обекти и използването на Mirror модификатор за симетрично дублиране, което значително ускорява работния процес.

Стъпка по стъпка създаване на възглавнички за подлакътници

  1. Маркирайте основата на дивана в Object Mode
  2. Преминете в Edit Mode с клавиш Tab
  3. Селектирайте полигона на подлакътника
  4. Копирайте полигона с Shift + D и натиснете Escape за отмяна на позиционирането
  5. Натиснете P и изберете "Separate by Selection" за създаване на отделен обект
  6. Преименувайте обектите в Outliner за по-добра организация:
    • Основа на дивана (Couch Base)
    • Крачета
    • Възглавнички
  7. Групирайте свързаните елементи в колекции чрез:
    • Селектиране на обектите с Shift + клик в Object Mode
    • Натискане на M и избор на "New Collection"
  8. Моделирайте възглавничката:
    • Преминете в Edit Mode с Tab
    • Селектирайте полигона с A
    • Разширете по Y оста с S и Y
    • Позиционирайте с G и Y
    • Създайте обем чрез Inset с клавиш I
  9. Добавете Mirror модификатор за симетрично копие:
    • Отидете в Add Modifier > Generate > Mirror

Полезни команди и функции

  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Shift + D - Копиране на селекция
  • P - Отваряне на меню за отделяне на геометрия
  • S - Мащабиране на обект или компонент
  • G - Преместване на обект или компонент
  • I - Inset (вдлъбване) на полигон
  • M - Създаване/управление на колекции в Object Mode
  • Shift + клик - Множествена селекция на обекти

Дискусия към урока