Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Моделиране на диван - възглавнички
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за моделиране на възглавнички в Blender
В този урок научаваме как да създадем възглавнички за диван, използвайки техники за отделяне на полигони и модификатора Array. Важно е да разберем как да отделим част от съществуващ обект, да му придадем обем и да го дублираме, за да създадем реалистичен вид на дивана с равномерно разположени възглавнички.
Стъпка по стъпка процес за създаване на възглавнички
- Селектирайте основата на дивана и преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Уверете се, че сте в режим за селекция на полигони
- Маркирайте полигона, който ще стане възглавничка
- Копирайте го с
Shift + D
, след което натиснетеEscape
- Натиснете
P
и изберете "Separate by Selection", за да създадете нов обект - Уверете се, че новият обект е селектиран (жълто-оранжев контур)
- В Edit Mode добавете два ръба с
Ctrl + R
и потвърдете с двоен клик - Маркирайте и изтрийте два полигона с
X
→ Faces - Селектирайте останалия полигон с
A
- Свийте го леко по X оста с
S
,X
- Придайте обем на възглавничката с
I
(Inset) - Добавете модификатор Array с Count = 3
- Настройте Factor X на около 1.02 за подходящо разстояние
- Селектирайте всички полигони с
A
и разтеглете по X сS
,X
- Издърпайте възглавничките леко напред с
S
,Y
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
Shift + D
- Копиране на селектирани елементи
P
- Отваряне на меню за отделяне на обекти (Separate)
Ctrl + R
- Създаване на Loop Cuts (разрези)
X
- Изтриване на селектирани елементи
S
- Мащабиране на обекти (Scale)
I
- Inset (вдлъбване) на полигони
A
- Селектиране на всички елементи
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук