Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на диван - възглавнички
Ключови техники за моделиране на възглавнички в Blender
В този урок научаваме как да създадем възглавнички за диван, използвайки техники за отделяне на полигони и модификатора Array. Важно е да разберем как да отделим част от съществуващ обект, да му придадем обем и да го дублираме, за да създадем реалистичен вид на дивана с равномерно разположени възглавнички.
Стъпка по стъпка процес за създаване на възглавнички
- Селектирайте основата на дивана и преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Уверете се, че сте в режим за селекция на полигони
- Маркирайте полигона, който ще стане възглавничка
- Копирайте го с
Shift + D
, след което натиснетеEscape
- Натиснете
P
и изберете "Separate by Selection", за да създадете нов обект - Уверете се, че новият обект е селектиран (жълто-оранжев контур)
- В Edit Mode добавете два ръба с
Ctrl + R
и потвърдете с двоен клик - Маркирайте и изтрийте два полигона с
X
→ Faces - Селектирайте останалия полигон с
A
- Свийте го леко по X оста с
S
,X
- Придайте обем на възглавничката с
I
(Inset) - Добавете модификатор Array с Count = 3
- Настройте Factor X на около 1.02 за подходящо разстояние
- Селектирайте всички полигони с
A
и разтеглете по X сS
,X
- Издърпайте възглавничките леко напред с
S
,Y
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
Shift + D
- Копиране на селектирани елементи
P
- Отваряне на меню за отделяне на обекти (Separate)
Ctrl + R
- Създаване на Loop Cuts (разрези)
X
- Изтриване на селектирани елементи
S
- Мащабиране на обекти (Scale)
I
- Inset (вдлъбване) на полигони
A
- Селектиране на всички елементи
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори