Unwrapping - бюро и чекмеджета
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на UV Unwrapping за бюро и чекмеджета
В този урок се демонстрира процесът на UV unwrapping (разгъване) на различните части на бюрото - основата и чекмеджетата. Важно е да се обърне внимание на мащаба на текстурите при различните компоненти, за да се постигне визуална цялост на модела. Понякога е необходимо ръчно коригиране на UV координатите, за да се уеднакви изгледът на текстурите върху свързаните обекти.
Стъпка по стъпка процес на UV unwrapping
За основата на бюрото:
- Преминете в Object Mode с
Tabи селектирайте основата - Влезте в Edit Mode отново с
Tab - Селектирайте целия обект с
A - Отворете UV менюто и изберете Smart UV Project
- Потвърдете с OK
- Създайте нов материал и го именувайте "Desk Base"
- Импортирайте текстурата, използвана за крачетата, чрез
Ctrl + Shift + Dвърху BSDF shader
- Преминете в Object Mode с
За чекмеджетата:
- Преминете в Object Mode с
Tabи селектирайте чекмеджетата - Влезте в Edit Mode с
Tab - Селектирайте целия обект с
A - Отворете UV менюто и изберете Smart UV Project
- Създайте нов материал "Desk Drawers"
- Импортирайте същата текстура с
Ctrl + Shift + D - Коригирайте мащаба на UV координатите:
- Селектирайте всички UV острови с
A - Използвайте
Sза мащабиране и намалете размера на UV разгъвката - Наблюдавайте как се променя текстурата върху модела
- Селектирайте всички UV острови с
- Преминете в Object Mode с
Финални корекции:
- Променете Base Color на дръжките, за да ги затъмните и подобрите визуалния контраст
Използвани команди и функции
Tab- Превключване между Object Mode и Edit ModeA- Селектиране на всички елементиS- Мащабиране на селектираните елементиCtrl + Shift + D- Дублиране на шейдър настройкиSmart UV Project- Автоматично създаване на UV разгъвка с минимални изкривявания