Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Асемблиране на сцена от няколко обекта


Ключови умения за асемблиране на сцена в Blender

В този урок научаваме как да създадем първата си композиция от няколко обекта в Blender. Важно е да разберем разликата между перспективен и ортографски режим на гледане, които превключваме с клавиш 5. Ортографският режим е особено полезен при прецизно подравняване на обекти в сцената и при моделиране.

Стъпки за създаване на композиция от няколко обекта

  1. Превключете в ортографски режим с клавиш 5
  2. Натиснете 7 на Numpad, за да погледнете сцената отгоре
  3. Добавете маймунка с Shift + A → Monkey
  4. Позиционирайте маймунката върху куба:
    • Преместете я с G, после Z за движение по вертикалната ос
    • Завъртете я с R, после X за ротация по X оста за по-реалистично позициониране
  5. Добавете торус с Shift + A → Torus
  6. Променете мащаба на торуса с S
  7. Сплескайте торуса с S, после Z
  8. Използвайте 3 на Numpad за страничен изглед
  9. Включете Snapping (магнита) с настройка Increment
  10. Подравнете торуса с куба чрез G, Z
  11. Добавете материали към всеки обект:
    • Селектирайте обект → Material → Plus → New
    • Задайте име и променете Base Color
    • За маймунката: намалете Roughness и увеличете Metallic
    • Изгладете маймунката с десен бутон → Shade Smooth

Полезни команди и функции

  • 5 - Превключване между перспективен и ортографски режим
  • 7 - Изглед отгоре (Numpad)
  • 3 - Изглед отстрани (Numpad)
  • Shift + A - Добавяне на нов обект
  • G - Активиране на инструмента за преместване
  • R - Активиране на инструмента за ротация
  • S - Активиране на инструмента за мащабиране
  • Z - Меню за промяна на режима на визуализация (Material Preview)
  • Snapping (магнит) - Функция за прецизно подравняване на обекти

Дискусия към урока