Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Асемблиране на сцена от няколко обекта
Ключови умения за асемблиране на сцена в Blender
В този урок научаваме как да създадем първата си композиция от няколко обекта в Blender. Важно е да разберем разликата между перспективен и ортографски режим на гледане, които превключваме с клавиш 5
. Ортографският режим е особено полезен при прецизно подравняване на обекти в сцената и при моделиране.
Стъпки за създаване на композиция от няколко обекта
- Превключете в ортографски режим с клавиш
5
- Натиснете
7
на Numpad, за да погледнете сцената отгоре - Добавете маймунка с
Shift + A
→ Monkey - Позиционирайте маймунката върху куба:
- Преместете я с
G
, послеZ
за движение по вертикалната ос - Завъртете я с
R
, послеX
за ротация по X оста за по-реалистично позициониране
- Преместете я с
- Добавете торус с
Shift + A
→ Torus - Променете мащаба на торуса с
S
- Сплескайте торуса с
S
, послеZ
- Използвайте
3
на Numpad за страничен изглед - Включете Snapping (магнита) с настройка Increment
- Подравнете торуса с куба чрез
G
,Z
- Добавете материали към всеки обект:
- Селектирайте обект → Material → Plus → New
- Задайте име и променете Base Color
- За маймунката: намалете Roughness и увеличете Metallic
- Изгладете маймунката с десен бутон → Shade Smooth
Полезни команди и функции
5
- Превключване между перспективен и ортографски режим7
- Изглед отгоре (Numpad)3
- Изглед отстрани (Numpad)Shift + A
- Добавяне на нов обектG
- Активиране на инструмента за преместванеR
- Активиране на инструмента за ротацияS
- Активиране на инструмента за мащабиранеZ
- Меню за промяна на режима на визуализация (Material Preview)- Snapping (магнит) - Функция за прецизно подравняване на обекти