Прилагане на Point light
Основни принципи на Point Light в Blender
Point Light е тип осветление в Blender, което излъчва светлина равномерно във всички посоки от една точка, подобно на крушка. За да видите реалистичния ефект от осветлението, трябва да превключите изгледа на сцената в режим Rendered чрез клавиша Z
. Силата на светлината се контролира чрез параметъра Power, а обхватът ѝ - чрез настройката на радиуса.
Стъпки за добавяне и настройка на Point Light
Изтрийте съществуващата светлина от сцената чрез селектиране и натискане на
Delete
Добавете нова Point Light чрез:
- Натиснете
Shift + A
- Изберете Light > Point Light от менюто
- Натиснете
Позиционирайте светлината над обектите:
- Натиснете
G
за преместване - Използвайте
G
+Z
за движение по вертикалната ос
- Натиснете
Превключете към режим Rendered:
- Натиснете
Z
- Изберете Rendered от появилото се меню
- Натиснете
Настройте параметрите на светлината:
- Увеличете Power до около 5000W за по-силно осветление
- Регулирайте радиуса за контрол на обхвата на светлината
- Променете цвета на светлината според нуждите на сцената
Ключови команди и настройки
Shift + A
> Light > Point Light - добавя Point Light в сценатаG
- премества избрания обектG
+Z
- премества обекта само по вертикалната осZ
> Rendered - превключва към режим на визуализация с реалистично осветлениеPower
- контролира интензитета на светлината (измерва се във ватове)Radius
- определя обхвата на светлинатаColor
- задава цвета на светлината
Задача за упражнение
Експериментирайте с Point Light като създадете сцена с няколко обекта и настройте осветлението по следния начин: 1. Поставете Point Light на различни позиции и наблюдавайте как се променят сенките 2. Променете цвета на светлината и наблюдавайте ефекта върху обектите 3. Експериментирайте с различни стойности на Power и Radius, за да постигнете желания ефект на осветление