- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
Linked objects
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Разлика между обикновени и свързани дубликати в Blender
В Blender съществуват два основни начина за копиране на обекти - обикновени дубликати (Shift + D) и свързани дубликати (Alt + D). Ключовата разлика е, че свързаните дубликати споделят една и съща Object Data, което означава, че промените в топологията или материалите на един обект автоматично се отразяват на всички свързани копия. Това е изключително полезно при създаване на сложни модели с повтарящи се елементи.
Как да използвате свързани дубликати
- Изберете обект, който искате да дублирате
 - Натиснете 
Alt + D, за да създадете свързан дубликат - Преместете новото копие на желаното място
 - За да проверите връзката, влезте в Edit режим (
Tab) и променете топологията на един от обектите - Забележете как промените се отразяват на всички свързани копия
 - Същото важи и за материалите - промяната на цвета или свойствата на материала се прилага към всички свързани обекти
 
Полезни команди в урока
Shift + D - Създава обикновен дубликат, който е независим от оригинала
Alt + D - Създава свързан дубликат, който споделя Object Data с оригинала
Tab - Превключва между Object и Edit режим
Z - Отваря меню за избор на режим на визуализация (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered)