Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Linked objects
Разлика между обикновени и свързани дубликати в Blender
В Blender съществуват два основни начина за копиране на обекти - обикновени дубликати (Shift + D
) и свързани дубликати (Alt + D
). Ключовата разлика е, че свързаните дубликати споделят една и съща Object Data, което означава, че промените в топологията или материалите на един обект автоматично се отразяват на всички свързани копия. Това е изключително полезно при създаване на сложни модели с повтарящи се елементи.
Как да използвате свързани дубликати
- Изберете обект, който искате да дублирате
- Натиснете
Alt + D
, за да създадете свързан дубликат - Преместете новото копие на желаното място
- За да проверите връзката, влезте в Edit режим (
Tab
) и променете топологията на един от обектите - Забележете как промените се отразяват на всички свързани копия
- Същото важи и за материалите - промяната на цвета или свойствата на материала се прилага към всички свързани обекти
Полезни команди в урока
Shift + D
- Създава обикновен дубликат, който е независим от оригинала
Alt + D
- Създава свързан дубликат, който споделя Object Data с оригинала
Tab
- Превключва между Object и Edit режим
Z
- Отваря меню за избор на режим на визуализация (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered)
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук