3D cursor и object origin
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови концепции за 3D курсора и Object Origin в Blender
В Blender, 3D курсорът и Object Origin са фундаментални елементи за позициониране и трансформиране на обекти. Object Origin (оранжевата точка) определя местоположението на 3D модела в пространството и служи като център за ротация и скалиране. Докато в Object Mode трансформациите се отчитат спрямо Origin точката, в Edit Mode можете да променяте геометрията без да влияете на позицията на Origin.
Практическо приложение на трансформационните инструменти
Работа с Object Origin:
- Изберете обект и проверете неговата локация чрез панела Item (
N) - За да центрирате геометрията спрямо Origin: 
Object > Set Origin > Geometry to Origin - За да преместите Origin към геометрията: 
Object > Set Origin > Origin to Geometry 
- Изберете обект и проверете неговата локация чрез панела Item (
 Използване на различни трансформационни центрове:
- Променете трансформационния център от горната лента (Median Point, Individual Origins, 3D Cursor)
 - За ротация около 3D курсора: поставете курсора с 
Shift + десен клик, изберете "3D Cursor" от менюто и използвайтеR - За скалиране на множество обекти индивидуално: изберете "Individual Origins" и използвайте 
S 
Полезни команди и функции
Tab- Превключване между Object Mode и Edit ModeG- Преместване на обект/иR- Ротация на обект/иS- Скалиране на обект/иShift + A- Добавяне на нов обектN- Отваряне на панела Item с информация за позициятаShift + десен клик- Поставяне на 3D курсора на нова позицияObject > Set Origin- Меню за промяна на Origin точката
Задача за упражнение
Създайте композиция от три различни обекта и експериментирайте с трансформирането им, използвайки различните опции за трансформационен център. Опитайте да завъртите обектите около 3D курсора, след това около техните индивидуални Origin точки, и накрая около средната точка на селекцията. Наблюдавайте разликите в поведението при всеки метод.