Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на бюро - дръжки
Ключови техники за моделиране на дръжки за чекмеджета
В този урок научаваме как да създадем елегантни дръжки за чекмеджета в Blender, използвайки техниката Proportional Editing. Тази функция позволява контролирано изкривяване на обекти, създавайки плавни и естетични форми. Комбинирането на Loop Cuts с Proportional Editing и Array модификатора ни позволява бързо да създадем и дублираме дръжки за всички чекмеджета.
Стъпка по стъпка моделиране на дръжка за чекмедже
- Скрийте страничното меню с клавиша
N
- Преминете в Object Mode с
Tab
и натиснете7
на Numpad за изглед отгоре - Добавете нова равнина с
Shift+A
→ Mesh → Plane - Завъртете равнината с
R
,Y
,90
- Намалете размера с
S
и позиционирайте пред чекмеджето - Използвайте
G
,Z
за вертикално позициониране - Използвайте
G
,X
за хоризонтално позициониране - Разтеглете по Y оста с
S
,Y
- Преминете в Edit Mode с
Tab
и активирайте изолиран режим с/
на Numpad - Добавете 6 loop cut-а с
Ctrl+R
и отменете позиционирането сEscape
- Активирайте Proportional Editing от горната лента
- Маркирайте полигон с
3
и изтеглете сG
,X
, контролирайки радиуса със скрола - Маркирайте всички полигони с
A
и екструднете навътре сI
- Маркирайте крайните полигони с
Shift+клик
и екструднете сI
- Излезте от изолирания режим с
/
на Numpad - Изключете Proportional Editing и позиционирайте дръжката с
G
,X
- Добавете Array модификатор, нулирайте Factor X и задайте Count 3 за трите чекмеджета
Полезни команди и функции
Tab
- превключване между Object Mode и Edit ModeN
- показване/скриване на страничното менюShift+A
- меню за добавяне на нови обектиCtrl+R
- добавяне на Loop CutI
- екструдване навътре (Inset)G
- преместване на обект или компонентиS
- мащабиране на обект или компонентиR
- ротация на обект или компоненти/
на Numpad - изолиран режим на работаA
- маркиране на всички елементи- Proportional Editing - функция за плавно изкривяване на обекти с контролиран радиус