Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Ключови техники за моделиране на дръжки за чекмеджета

В този урок научаваме как да създадем елегантни дръжки за чекмеджета в Blender, използвайки техниката Proportional Editing. Тази функция позволява контролирано изкривяване на обекти, създавайки плавни и естетични форми. Комбинирането на Loop Cuts с Proportional Editing и Array модификатора ни позволява бързо да създадем и дублираме дръжки за всички чекмеджета.

Стъпка по стъпка моделиране на дръжка за чекмедже

  1. Скрийте страничното меню с клавиша N
  2. Преминете в Object Mode с Tab и натиснете 7 на Numpad за изглед отгоре
  3. Добавете нова равнина с Shift+A → Mesh → Plane
  4. Завъртете равнината с R, Y, 90
  5. Намалете размера с S и позиционирайте пред чекмеджето
  6. Използвайте G, Z за вертикално позициониране
  7. Използвайте G, X за хоризонтално позициониране
  8. Разтеглете по Y оста с S, Y
  9. Преминете в Edit Mode с Tab и активирайте изолиран режим с / на Numpad
  10. Добавете 6 loop cut-а с Ctrl+R и отменете позиционирането с Escape
  11. Активирайте Proportional Editing от горната лента
  12. Маркирайте полигон с 3 и изтеглете с G, X, контролирайки радиуса със скрола
  13. Маркирайте всички полигони с A и екструднете навътре с I
  14. Маркирайте крайните полигони с Shift+клик и екструднете с I
  15. Излезте от изолирания режим с / на Numpad
  16. Изключете Proportional Editing и позиционирайте дръжката с G, X
  17. Добавете Array модификатор, нулирайте Factor X и задайте Count 3 за трите чекмеджета

Полезни команди и функции

  • Tab - превключване между Object Mode и Edit Mode
  • N - показване/скриване на страничното меню
  • Shift+A - меню за добавяне на нови обекти
  • Ctrl+R - добавяне на Loop Cut
  • I - екструдване навътре (Inset)
  • G - преместване на обект или компоненти
  • S - мащабиране на обект или компоненти
  • R - ротация на обект или компоненти
  • / на Numpad - изолиран режим на работа
  • A - маркиране на всички елементи
  • Proportional Editing - функция за плавно изкривяване на обекти с контролиран радиус

Дискусия към урока