Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Ключови стъпки при моделиране на крака за бюро в Blender

В този урок научаваме как да завършим бюрото чрез добавяне на крака. Основният подход включва създаване на един крак, който след това се дублира с Mirror модификатор, и накрая групиране на всички елементи чрез Parenting, за да се движат като един обект.

Стъпка по стъпка процес на моделиране на крака

  1. Превключете в Object Mode с клавиш Tab
  2. Натиснете 7 за изглед отгоре
  3. Добавете куб с Shift + A → Mesh → Cube
  4. Намалете размера на куба с S и го позиционирайте в ъгъла на бюрото с G
  5. Разтеглете куба по Z оста с S, Z
  6. Преместете крака нагоре с G, Z, така че да се допира до основата на бюрото
  7. За по-добра видимост:
    • Натиснете 1 за страничен изглед
    • Превключете в Wireframe режим с Z
  8. Коригирайте височината на крака с S, Z
  9. Върнете се в Solid Mode с Z
  10. Превключете в изолиран режим с / (наклонена черта на Numpad)
  11. Влезте в Edit Mode с Tab
  12. Натиснете 3 за избор на долния полигон и го свийте с S за по-интересна форма
  13. Излезте от изолирания режим с /
  14. Добавете Mirror модификатор и изберете основата на бюрото като референтен обект
  15. Активирайте огледално копиране по оси X и Y

Полезни команди и функции

  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Shift + A - Меню за добавяне на обекти
  • S - Скалиране на обект (може да се комбинира с ос, напр. S, Z)
  • G - Преместване на обект (може да се комбинира с ос)
  • Z - Превключване между режими на визуализация (Solid, Wireframe и др.)
  • / - Изолиран режим за работа с един обект
  • Ctrl + P - Създаване на Parent-Child връзка между обекти
  • Mirror модификатор - Създава огледални копия на обект спрямо референтна точка

Групиране на елементите в един обект

  1. Превключете в Object Mode с Tab
  2. Селектирайте всички елементи с Shift + клик, като последно изберете основата на бюрото
  3. Натиснете Ctrl + P и изберете "Object Keep Transform"
  4. Сега всички елементи ще се движат и трансформират като един обект

Дискусия към урока