Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
7. UV Unwrapping

Основни инструменти в UV редактора на Blender

В UV редактора на Blender можете да манипулирате UV разгъвката чрез различни селектори. Натиснете клавиш 1 за селектиране на точки, 2 за ръбове, 3 за полигони и 4 за цели UV дялове. Комбинирайте тези селектори с трансформационните команди (G за преместване, R за завъртане, S за мащабиране), за да организирате ефективно UV пространството според нуждите на вашия проект.

Работа с UV дялове и шевове

UV дяловете се определят от шевовете (seams) в модела. При по-сложни обекти като Monkey (Suzanne), различните части (уши, лице, задна част на главата) се разгъват като отделни дялове. Можете да визуализирате шевовете чрез:

  1. Селектирайте всички дялове с клавиш A
  2. Изберете опцията "UV Seams from Islands"

Размерът на всеки UV дял е от ключово значение - по-големите дялове заемат повече пространство от текстурата. Важните и видими части на модела трябва да получат повече UV пространство, докато по-малко видимите части могат да бъдат с намален размер.

Полезни команди в UV редактора

  • 1 - Селектиране на точки
  • 2 - Селектиране на ръбове
  • 3 - Селектиране на полигони
  • 4 - Селектиране на цели UV дялове
  • G - Преместване на селекцията
  • R - Завъртане на селекцията
  • S - Мащабиране (увеличаване/намаляване) на селекцията
  • A - Селектиране на всички елементи
  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode

Дискусия към урока