- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Modifiers - Solidify
Ключови аспекти на Solidify модификатора
Модификаторът Solidify в Blender позволява да добавите обем на плоски обекти без да променяте оригиналната геометрия. За разлика от ръчното екструдване в Edit Mode, Solidify предлага непрекъснат контрол над дебелината и начина на изтегляне, като запазва възможността за промени по всяко време. Това е особено полезно при работа с Boolean модификатори, когато искате да създадете обекти с прецизна дебелина.
Стъпки за прилагане на Solidify модификатор
Селектирайте обекта, на който искате да добавите обем (например равнина)
Отидете в панела с модификатори и изберете Add Modifier → Generate → Solidify
Настройте параметъра Thickness, за да определите дебелината на обекта
Активирайте опцията Even Thickness, за да получите равномерна дебелина от всички страни
Регулирайте Offset параметъра:
- При стойност 0 обемът се разпределя равномерно от двете страни на обекта
- При стойност 1 обемът се добавя само от едната страна на обекта
Полезни настройки на Solidify модификатора
Thickness
- контролира дебелината на обектаEven Thickness
- осигурява равномерна дебелина по цялата повърхностOffset
- определя посоката на изтегляне (от -1 до 1)
Експериментирайте с комбинирането на Solidify и Boolean модификатори за създаване на сложни обекти с прецизен контрол върху дебелината.