Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Създаване на растение
Ключови аспекти при създаване на растение в Blender
В този урок научаваме как да създадем растение в Blender, използвайки Sapling 3 Gen addon. Вместо да моделираме растение от нулата, този addon значително ускорява процеса, позволявайки ни да генерираме и персонализираме растения с няколко клика. Най-важното е, че чрез различните параметри можем да създадем уникално растение според нашите предпочитания.
Стъпки за създаване на растение с Sapling 3 Gen
Активиране на addon-а:
- Отворете Edit → Preferences → Addons
- Потърсете "SAP" в полето за търсене
- Отметнете Sapling 3 Gen и затворете прозореца
Създаване на базово растение:
- В Object Mode натиснете
Shift + A
- Изберете Curve → Sapling 3 Gen
- В долния ляв ъгъл ще се появи панел с настройки
- В Object Mode натиснете
Персонализиране на растението:
- Променете Branch Distribution за различно разпределение на клоните
- Експериментирайте с Random Seed за различни вариации
- Настройте Scale за определяне на общия размер
- От падащото меню отворете Branch Splitting и настройте Split Angle за по-разнообразни клони
Добавяне на листа:
- От падащото меню изберете Leaves
- Отметнете Show Leaves
- Изберете форма на листата (препоръчително: Hexagonal)
- Настройте броя на листата според предпочитанията (например 50)
Поставяне на растението в саксията:
- В Object Mode натиснете
Shift + S
и изберете Selection to Cursor - Използвайте
G
иZ
за повдигане на растението - Намалете размера с
S
ако е необходимо - Завъртете с
R
иZ
за правилно позициониране
- В Object Mode натиснете
Полезни команди и функции
Shift + A
- Отваря менюто за добавяне на нови обектиShift + S
- Отваря Snap менюто (Selection to Cursor премества избрания обект към 3D курсора)G
- Активира преместване на обектR
- Активира въртене на обектS
- Активира оразмеряване на обектZ
- Ограничава действието само по Z оста (когато се използва с G, R или S)