Опознаване на интерфейса
Основни компоненти на Blender интерфейса
В този урок се запознаваме с основния интерфейс на Blender след първоначално стартиране. Най-важните компоненти, които трябва да запомните, са Outliner панелът (където се организират всички обекти в сцената), страничната лента с инструменти (която се променя според избрания режим на работа) и различните работни пространства (Layout, Sculpting, UV Editing), които предлагат специализирани инструменти за различни задачи.
Ключови елементи на интерфейса
Splash Screen - началният екран, който показва последно отворените файлове и опции за създаване на нови проекти
Outliner - панел, който съдържа всички обекти в сцената (кубове, камери, светлини)
- Позволява преименуване на обекти чрез двойно кликване върху тях
- Организиране на обекти в колекции
- Контролиране на видимостта чрез две икони:
- Икона с око - скрива/показва обекта в работното пространство
- Икона с камера - определя дали обектът ще се вижда при рендериране (F12)
Странична лента с инструменти - съдържа инструменти, които зависят от избрания режим:
- Move, Rotate, Scale и Transform в Object режим
- Различни четки и настройки в Sculpt режим
- Специфични инструменти в други режими
Работни пространства - предварително конфигурирани интерфейси за различни задачи:
- Layout - стандартното работно пространство
- Sculpting - за моделиране и скулптиране
- UV Editing - за текстуриране
- Shading - за работа с материали
Селекция на обекти:
- Select Box за избор на множество обекти
- Shift + клик за добавяне на обекти към селекцията
- Индивидуален избор чрез клик върху обект
Полезни команди и функции
F12
- рендериране на изображениеShift + клик
- добавяне на обект към текущата селекция- Икона с око в Outliner - контролира видимостта в работното пространство
- Икона с камера в Outliner - контролира видимостта при рендериране
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
- Повторете показаното в урока.
- Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
- Задайте въпрос, ако имате такъв.
- Преминете към следващият урок.