- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни команди за навигация в Blender
В Blender има три основни команди за навигация, които са критични за ефективната работа: Move (въртене около обекта), Pan (преместване на изгледа) и Zoom (приближаване/отдалечаване). Тези команди ви позволяват да разглеждате 3D обектите от различни ъгли и разстояния, без да променяте тяхната позиция, ротация или мащаб. Усвояването на тези команди е първата и най-важна стъпка при работа с Blender.
Как да използвате командите за навигация
Move (въртене около обекта)
- Натиснете и задръжте средния бутон на мишката
 - Движете мишката, за да разглеждате обекта от различни ъгли
 - Забележете как се променя индикаторът за осите (X, Y, Z) в ъгъла на екрана
 
Zoom (приближаване/отдалечаване)
- Използвайте скрол бутона на мишката
 - Завъртете нагоре, за да се приближите към обекта
 - Завъртете надолу, за да се отдалечите от обекта
 
Pan (преместване на изгледа)
- Натиснете и задръжте 
Shift + среден бутон на мишката - Движете мишката, за да преместите изгледа на сцената
 - Отпуснете бутоните, когато сцената е позиционирана според желанието ви
 
- Натиснете и задръжте 
 
Клавишни комбинации за навигация
Среден бутон на мишката- Въртене около обекта (Move)Скрол бутон- Приближаване/отдалечаване (Zoom)Shift + среден бутон на мишката- Преместване на изгледа (Pan)
Задача за упражнение
Практикувайте трите команди за навигация с куба по подразбиране в Blender. Опитайте се да разгледате куба от всички страни, да се приближите към различни негови ръбове и да позиционирате изгледа така, че кубът да е в различни части на екрана. Колкото повече практикувате тези команди, толкова по-интуитивни ще станат те за вас.