Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Общи корекции на моделите
Ключови техники за корекция и оптимизация на модели в Blender
В този урок научаваме как да подобрим и оптимизираме вече създадени модели в Blender. Най-важните техники включват добавяне на Bevel за по-елегантни ръбове, прилагане на Shade Smooth за по-реалистичен вид и използване на модификатори като Edge Split за премахване на нежелани артефакти. Малките корекции в геометрията могат да доведат до значително подобрение във визуалното представяне на обектите.
Стъпка по стъпка процес за подобряване на моделите
Подобряване на стойката на компютъра:
- Селектирайте стойката в Object Mode
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Натиснете
2
за селектиране на ръбове - Приложете Bevel с
Ctrl + B
, придърпайте и добавете сегменти със скрола - Върнете се в Object Mode с
Tab
- Приложете Shade Smooth (десен бутон → Shade Smooth)
- Добавете Edge Split модификатор за премахване на артефакти
Подобряване на основата на бюрото:
- Приложете Shade Smooth (десен бутон → Shade Smooth)
- Добавете Edge Split модификатор (Add Modifier → Generate → Edge Split)
Подобряване на дръжките:
- Приложете Shade Smooth
- Добавете Subdivision Surface модификатор
- Задайте Viewport: 3, Render: 4
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Добавете loop cuts с
Ctrl + R
- Разтеглете ги с
S
иX
- Върнете се в Object Mode и приложете Shade Smooth
Подобряване на облегалката на стола:
- Натиснете
3
за по-добра видимост - Селектирайте основата на стола
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Активирайте Wireframe режим с
Z
- Променете селектора на точки с
1
- Селектирайте горната част на облегалката
- Разтеглете я с
S
иY
за триъгълен вид - Върнете се в Solid Mode с
Z
- Преминете в Object Mode с
Tab
- Приложете Shade Smooth
- Натиснете
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + B
- Bevel инструмент за заобляне на ръбовеCtrl + R
- Добавяне на loop cuts (разрези по контура)S
- Мащабиране на селектирани елементиZ
- Превключване между режими на изглед (Solid, Wireframe и др.)1
- Превключване към селектиране на точки (vertices)2
- Превключване към селектиране на ръбове (edges)3
- Превключване към селектиране на повърхности (faces)- Shade Smooth - Изглаждане на повърхности за по-реалистичен вид
- Edge Split модификатор - Премахва артефакти при изгладени повърхности
- Subdivision Surface модификатор - Увеличава детайлността на модела