Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Подобряване на композицията
Ключови аспекти на композицията в Blender
В този урок научаваме как да оптимизираме пространството в стаята, която сме създали, чрез правилно групиране на обекти и подобряване на композицията. Основният фокус е върху създаването на родителско-дъщерни връзки между обектите и стратегическото им позициониране, за да създадем по-реалистична и интересна сцена, която разказва история.
Стъпка по стъпка процес за подобряване на композицията
Групиране на обектите чрез родителско-дъщерни връзки:
- Селектирайте екрана, след това с
Shift + клик
добавете стойката - Използвайте
Ctrl + P
, изберете Object и Transform за създаване на връзка - За клавиатурата: селектирайте всички редове бутони, вдигащата стойка и основата
- Отново използвайте
Ctrl + P
, Object и Transform
- Селектирайте екрана, след това с
Позициониране на мебелите:
- След групиране, преместете бюрото от дивана с
G
иY
- Приближете бюрото към стената с
G
иX
- Преместете картината малко надясно с
G
иY
за по-интересна композиция - Приближете стола към бюрото с
G
иX
, след това сG
иY
за фина настройка - Завъртете стола по Z оста с
R
иZ
за по-естествен вид - Групирайте елементите на дивана и го преместете по-близо до стената с
G
иX
- След групиране, преместете бюрото от дивана с
Полезни команди за композиция
Ctrl + P
- Създава родителско-дъщерна връзка между обектиG
- Активира режим за преместване на обектиG + X
- Премества обекти по X остаG + Y
- Премества обекти по Y остаR + Z
- Завърта обекти около Z остаShift + клик
- Добавя обекти към текущата селекция
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук