Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на саксия
Ключови техники за моделиране на саксия в Blender
В този урок се демонстрира как да създадем стилизирана саксия, използвайки цилиндър като основа и прилагайки различни техники за моделиране. Най-важните техники включват използването на Loop Cuts за добавяне на детайли, Proportional Editing за създаване на плавна, издута форма и Inset/Extrude за оформяне на отвора на саксията.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Преминете в изглед отгоре с
7
на нъмпада - Преместете 3D курсора близо до дивана с
Shift + десен бутон
- Добавете цилиндър с
Shift + A
→ Mesh → Cylinder - Намалете размера на цилиндъра с
S
- Повдигнете цилиндъра над пода с
G
иZ
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Добавете няколко loop cuts с
Ctrl + R
, скролнете за повече разделения и кликнете два пъти за потвърждение - Превключете на селектор на ръбове с
2
- Селектирайте един от loop cuts с
Alt + клик
- Активирайте Proportional Editing с
O
- Използвайте
S
за мащабиране и създаване на издута форма, регулирайте радиуса на влияние с колелцето на мишката - Деактивирайте Proportional Editing с
O
- Селектирайте целия обект с
A
и намалете размера сS
- Позиционирайте саксията на пода с
G
иZ
- В Edit Mode превключете на селектор на полигони с
3
- Селектирайте горния полигон
- Използвайте Inset с
I
за създаване на вътрешен ръб - Използвайте Extrude с
E
и издърпайте навътре за създаване на отвор - Приложете още един Inset с
I
- Преминете в Object Mode с
Tab
- Приложете Shade Smooth (десен бутон → Shade Smooth)
- Добавете Subdivision Surface модификатор (Modifiers → Add Modifier → Generate → Subdivision Surface)
- Задайте Viewport: 3, Render: 4 за по-гладка повърхност
- Добавете допълнителни loop cuts в основата и отгоре за по-добра форма
Използвани команди и функции
7
- Преминаване към изглед отгореShift + десен бутон
- Преместване на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нов обектS
- Мащабиране на обектG
- Преместване на обектZ
- Ограничаване на движението по Z остаTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на Loop Cut2
- Превключване към селектор на ръбове3
- Превключване към селектор на полигониAlt + клик
- Селектиране на цял ръб/loopO
- Включване/изключване на Proportional EditingI
- Inset (създаване на вътрешен ръб)E
- Extrude (издърпване)A
- Селектиране на всичко