Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Основни характеристики на Area Light в Blender

Area Light е тип осветление, което се излъчва от повърхност (квадрат, правоъгълник, диск или елипса) и създава по-реалистични, меки сенки. Основната характеристика на Area Light е, че размерът на светлинния източник влияе директно върху мекотата на сенките - по-големият размер създава по-размити сенки, докато по-малкият размер води до по-остри сенки. Това осветление е идеално за симулиране на екрани, прозорци и други площни светлинни източници.

Как да настроите Area Light стъпка по стъпка

  1. Добавете Area Light от менюто с осветителни тела
  2. Променете посоката на светлината чрез завъртане, за да определите накъде ще се прожектира
  3. Настройте формата на светлинния източник (квадрат, правоъгълник, диск или елипса)
  4. Регулирайте размера на светлинния източник:
    • По-голям размер = по-меки и размити сенки
    • По-малък размер = по-остри и дефинирани сенки
  5. Настройте параметрите Color (цвят) и Power (мощност) според нуждите на вашата сцена

Полезни настройки на Area Light

  • Size - Контролира размера на светлинния източник и съответно мекотата на сенките
  • Color - Определя цвета на светлината и отсветяването върху обектите
  • Power - Регулира интензитета или силата на светлината
  • Shape - Позволява избор между различни форми: Square (квадрат), Rectangle (правоъгълник), Disk (диск) или Ellipse (елипса)

Дискусия към урока