Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Поставяне на Area light
Основни характеристики на Area Light в Blender
Area Light е тип осветление, което се излъчва от повърхност (квадрат, правоъгълник, диск или елипса) и създава по-реалистични, меки сенки. Основната характеристика на Area Light е, че размерът на светлинния източник влияе директно върху мекотата на сенките - по-големият размер създава по-размити сенки, докато по-малкият размер води до по-остри сенки. Това осветление е идеално за симулиране на екрани, прозорци и други площни светлинни източници.
Как да настроите Area Light стъпка по стъпка
- Добавете Area Light от менюто с осветителни тела
- Променете посоката на светлината чрез завъртане, за да определите накъде ще се прожектира
- Настройте формата на светлинния източник (квадрат, правоъгълник, диск или елипса)
- Регулирайте размера на светлинния източник:
- По-голям размер = по-меки и размити сенки
- По-малък размер = по-остри и дефинирани сенки
- Настройте параметрите Color (цвят) и Power (мощност) според нуждите на вашата сцена
Полезни настройки на Area Light
Size
- Контролира размера на светлинния източник и съответно мекотата на сенкитеColor
- Определя цвета на светлината и отсветяването върху обектитеPower
- Регулира интензитета или силата на светлинатаShape
- Позволява избор между различни форми:Square
(квадрат),Rectangle
(правоъгълник),Disk
(диск) илиEllipse
(елипса)
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук