Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
								 Допълнения към урока 
							
							
									 Дискусия към урока 
									
								
								
								 Учебна програма 
							
							
							
								
									Учебна програма
									
								
								
									
									Тайните на Blender
								
							
							
							
																		
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
																	
						
						
						 
						 						
					
																												1. Първи стъпки в Blender
													
												- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
																												2. Инструменти за моделиране
													
												- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
																												3. Моделиране на основни обекти
													
												- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
																												4. Моделиране на допълнителни обекти
													
												- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
																												5. Материален редактор
													
												
																												6. Основни материали
													
												
																												7. UV Unwrapping 
													
												
																												8. Рендериране на сцената
													
												Осветяване на сцената
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на 3-точковото осветяване в Blender
В този урок научаваме как да създадем професионално осветление на сцена чрез техниката на 3-точковото осветяване. Тази система включва ключова светлина (основен източник), запълваща светлина (омекотява сенките) и контурна светлина (очертава ръбовете на обектите). Правилното позициониране и настройване на мощността на всяка светлина е ключово за създаване на визуално привлекателна сцена.
Стъпка по стъпка: Създаване на 3-точково осветление
Подготовка на сцената:
- Премахнете ненужните обекти (като торуса)
 - Променете цвета на маймунката на бяло чрез Material > Base Color
 - Добавете равнина (Plane) с 
Shift + Aи я мащабирайте сS - Позиционирайте равнината под обектите с 
GиZ 
Създаване на ключова светлина:
- Добавете Area Light с 
Shift + A > Light > Area Light - Позиционирайте я над обектите с 
GиZ - Увеличете мощността до около 1000W
 - Завъртете светлината с 
RиXда сочи към обектите 
- Добавете Area Light с 
 Добавяне на запълваща светлина:
- Копирайте ключовата светлина с 
Shift + D - Позиционирайте я отстрани на обектите
 - Намалете мощността до около 150W
 - Завъртете я да осветява обектите под ъгъл
 
- Копирайте ключовата светлина с 
 Поставяне на контурна светлина:
- Преместете 3D курсора в края на равнината
 - Добавете нова Area Light
 - Позиционирайте я над равнината
 - Завъртете я с 
R X -90градуса - Увеличете мощността до около 20000W
 - Позиционирайте я с 
GиYза оптимален ефект 
Полезни команди и настройки
Shift + A- Добавяне на нови обекти и светлиниG- Преместване на обектиR- Завъртане на обектиS- Мащабиране на обектиShift + D- Дублиране на обекти- Настройки на светлините:
- Power (W) - Контролира интензитета на светлината
 - Roughness - При материалите контролира отразителността (0.5 е добра стойност за повечето обекти)
 
 
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук