Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
5. Материален редактор

Основи на Color Map в Blender

Color Map е основен елемент при създаването на реалистични текстури в Blender. Той определя цветовете на повърхността на обекта и е първата стъпка при изграждането на по-сложни материали. За да визуализирате Color Map, трябва да го свържете с Base Color входа на материала, което веднага ще се отрази върху външния вид на обекта.

Стъпка по стъпка прилагане на Color Map

  1. Свалете необходимите текстури (в примера се използва Bricks 0.90 от ambientcg.com)

  2. Отворете Blender и разархивирайте файла, съдържащ Color Map

  3. Поставете Bricks Color в материалния редактор

  4. Кликнете върху жълтото кръгче до текстурата и, задържайки левия бутон на мишката, придърпайте връзката

  5. Свържете я с входа Base Color на материала

  6. Наблюдавайте как текстурата се прилага върху обекта

Полезни ресурси и команди

  • ambientcg.com - Безплатен ресурс за текстури и материали, които можете да използвате в Blender проектите си

  • Color Map - Определя основните цветове на текстурата

  • Base Color - Входът в материалния редактор, към който свързваме Color Map текстурата

Дискусия към урока