- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Основи на Color Map в Blender
Color Map е основен елемент при създаването на реалистични текстури в Blender. Той определя цветовете на повърхността на обекта и е първата стъпка при изграждането на по-сложни материали. За да визуализирате Color Map, трябва да го свържете с Base Color входа на материала, което веднага ще се отрази върху външния вид на обекта.
Стъпка по стъпка прилагане на Color Map
Свалете необходимите текстури (в примера се използва Bricks 0.90 от ambientcg.com)
Отворете Blender и разархивирайте файла, съдържащ Color Map
Поставете Bricks Color в материалния редактор
Кликнете върху жълтото кръгче до текстурата и, задържайки левия бутон на мишката, придърпайте връзката
Свържете я с входа Base Color на материала
Наблюдавайте как текстурата се прилага върху обекта
Полезни ресурси и команди
ambientcg.com
- Безплатен ресурс за текстури и материали, които можете да използвате в Blender проектите сиColor Map
- Определя основните цветове на текстуратаBase Color
- Входът в материалния редактор, към който свързваме Color Map текстурата