Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на бюро - крака
Ключови стъпки при моделиране на крака за бюро в Blender
В този урок научаваме как да завършим бюрото чрез добавяне на крака. Основният подход включва създаване на един крак, който след това се дублира с Mirror модификатор, и накрая групиране на всички елементи чрез Parenting, за да се движат като един обект.
Стъпка по стъпка процес на моделиране на крака
- Превключете в Object Mode с клавиш
Tab
- Натиснете
7
за изглед отгоре - Добавете куб с
Shift + A
→ Mesh → Cube - Намалете размера на куба с
S
и го позиционирайте в ъгъла на бюрото сG
- Разтеглете куба по Z оста с
S
,Z
- Преместете крака нагоре с
G
,Z
, така че да се допира до основата на бюрото - За по-добра видимост:
- Натиснете
1
за страничен изглед - Превключете в Wireframe режим с
Z
- Натиснете
- Коригирайте височината на крака с
S
,Z
- Върнете се в Solid Mode с
Z
- Превключете в изолиран режим с
/
(наклонена черта на Numpad) - Влезте в Edit Mode с
Tab
- Натиснете
3
за избор на долния полигон и го свийте сS
за по-интересна форма - Излезте от изолирания режим с
/
- Добавете Mirror модификатор и изберете основата на бюрото като референтен обект
- Активирайте огледално копиране по оси X и Y
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A
- Меню за добавяне на обектиS
- Скалиране на обект (може да се комбинира с ос, напр.S
,Z
)G
- Преместване на обект (може да се комбинира с ос)Z
- Превключване между режими на визуализация (Solid, Wireframe и др.)/
- Изолиран режим за работа с един обектCtrl + P
- Създаване на Parent-Child връзка между обекти- Mirror модификатор - Създава огледални копия на обект спрямо референтна точка
Групиране на елементите в един обект
- Превключете в Object Mode с
Tab
- Селектирайте всички елементи с
Shift + клик
, като последно изберете основата на бюрото - Натиснете
Ctrl + P
и изберете "Object Keep Transform" - Сега всички елементи ще се движат и трансформират като един обект