Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Най-важното за добавянето на обекти в Blender

В Blender добавянето на 3D обекти (примитиви) става чрез меню Add в горната лента. Позицията на новия обект се определя от местоположението на 3D курсора, който можете да преместите с комбинацията Shift + десен бутон. Важно е да се съобразите с режима, в който работите - в Object Mode добавените обекти са независими, докато в Edit Mode те стават част от последния селектиран обект.

Стъпка по стъпка: Добавяне на различни 3D обекти

  1. Позиционирайте 3D курсора с Shift + десен бутон на мишката в желаната позиция
  2. Отидете в меню Add в горната лента
  3. Изберете категорията на обекта (най-често Mesh)
  4. Изберете конкретния примитив (например UV Sphere, Cylinder, Cone, Torus)
  5. Новият обект ще се появи на позицията на 3D курсора
  6. Проверете в Outliner панела дали обектът е добавен успешно

Полезни команди и функции

  • Shift + десен бутон - Преместване на 3D курсора в нова позиция
  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Add > Mesh - Меню за добавяне на mesh обекти
  • Иконка "око" в Outliner - Показване/скриване на обекти в сцената

Дискусия към урока