Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Файлове към урока
Към този урок няма файлове за сваляне
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Добавяне на обекти
Купи курс или абонамент и вземи ваучер за втори безплатно
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за добавянето на обекти в Blender
В Blender добавянето на 3D обекти (примитиви) става чрез меню Add в горната лента. Позицията на новия обект се определя от местоположението на 3D курсора, който можете да преместите с комбинацията Shift + десен бутон. Важно е да се съобразите с режима, в който работите - в Object Mode добавените обекти са независими, докато в Edit Mode те стават част от последния селектиран обект.
Стъпка по стъпка: Добавяне на различни 3D обекти
- Позиционирайте 3D курсора с
Shift + десен бутонна мишката в желаната позиция - Отидете в меню Add в горната лента
- Изберете категорията на обекта (най-често Mesh)
- Изберете конкретния примитив (например UV Sphere, Cylinder, Cone, Torus)
- Новият обект ще се появи на позицията на 3D курсора
- Проверете в Outliner панела дали обектът е добавен успешно
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон- Преместване на 3D курсора в нова позицияTab- Превключване между Object Mode и Edit ModeAdd > Mesh- Меню за добавяне на mesh обекти- Иконка "око" в Outliner - Показване/скриване на обекти в сцената
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук